Elfáradtak a magyarok, de nem akárhogyan

Milyen ismeretekkel rendelkeznek a fogyasztók a metaverzumról? Milyen lehetőségek rejlenek a reklámalapú videó streamingben? Növekszik az érdeklődés az 5G iránt? Hogyan viszonyulunk a fenntarthatóság kérdéséhez, hajlandóak vagyunk többletkiadást is vállalni érte? Ki milyen okoseszközöket részesít előnyben? A Deloitte Digitális Fogyasztói Trendek felmérése ezekre a kérdésekre kereste a válaszokat.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

5G

A megkérdezettek 35 százaléka használ 5G-képes okostelefont, harmada ezen fogyasztóknak azonban nem érzékeli a teljesítmény javulását a 4G-hálózatokhoz képest. Az 5G-képes okostelefont birtoklók 12 százaléka pedig nem rendelkezik megfelelő előfizetéssel hozzá. Emellett a megkérdezettek közel fele továbbra sem érdeklődik az 5G iránt, vagy nem tájékozott ebben a technológiában.

Fenntarthatóság

A 18 évnél idősebb válaszadók 97 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és szinte mindegyikük naponta használja azt. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon az okostelefon a digitális fogyasztók számára a legfontosabb eszköz. Készülékvásárlásnál a fenntarthatóság immár a harmadik legfontosabb szempontnak számít a fogyasztók körében, melyet csak az akkumulátor kapacitása és a tárolóhely mértéke előz meg.

„Bár a fenntarthatóság fontos tényező lett okostelefonok vásárlása során, még nem annyira meghatározó, hogy a fogyasztók ezért akár többletkiadást is vállaljanak. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a termékek gyártóinak és beszállítóinak szükséges megtenni az első lépéseket és transzparens érvek mentén kommunikálniuk erről a digitális fogyasztóknak.” – mondta el Hosszu Gábor, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.

Okoseszközök

A bizonytalan idők és az emelkedő árak ellenére a magyarországi fogyasztók saját bevallásuk szerint inkább növelni, mint csökkenteni akarják a digitális eszközeikre, médiára és távközlési szolgáltatásokra fordított kiadásaikat. Az okoseszközök iránt továbbra is nagy a kereslet, a válaszadók 40 százaléka tervezi, hogy többet költ ezekre. A többi piaci szegmens esetében a visszajelzések szintén nem utalnak az eladások csökkenésére. Az olyan eszközök, mint a laptopok, táblagépek és okostelefonok tulajdonlására Magyarországon állandó kereslet mutatkozik az új modellek és szolgáltatások miatt, köszönhetően népszerűségüknek és gyakori használatuknak.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo