Drasztikusan nő a vegetáriánusok és a különleges étrendet követők száma

Egyre több cég ismeri fel a fogyasztói igények változását világszerte. A táplálkozási szokásokat illetően az elmúlt években drasztikus változások következtek be, amelyek nem csak átformálták a piacot, de mozgásban is tartják, hisz az élelmiszeripari cégeknek és forgalmazóknak tartania kell a lépést, ha versenyben akarnak maradni. A leggyorsabb változás a laktózmentes, a vegán, a vegetáriánus és a cukormentes termékek piacán várható.

Jelenleg 375 millió, vegetáriánus étrendet valamilyen formában követő ember él a földön, ez a szám pedig csak Európán belül jelenleg 38 millió. Az olasz kutatóintézet, az Eurispes prognózisa szerint azonban 2050-re százmillió vegetáriánus étrendet követő ember lesz kontinensünkön.

Egyre többen mellőzik ezeket az élelmiszereket és térnek át valamilyen diétára (Fotó: Depositphotos)
Egyre többen mellőzik ezeket az élelmiszereket és térnek át valamilyen diétára (Fotó: Depositphotos)

Ebbe beletartoznak a vegetáriánusok, a vegánok, a flexitáriánusok – azaz a vegetarianizmust rugalmasan kezelők – és az egyéb, vegetáriánus étrenddel kapcsolatos szokást követők is.

„Míg csupán néhány éve, ha valakinél kiderült valamiféle étel-intolerancia, vagy cukorbetegség, esetleg tudatosan szerette volna helyettesíteni a hús- vagy tejalapú ételeket növényi alternatívákkal, a boltokban csupán néhány olyan termék volt elérhető, amit be tudott illeszteni az étrendjébe. A kis választékkal ráadásul az is együtt járt, hogy íz, állag vagy elkészítés tekintetében súlyos kompromisszumokat kellett kötnie az illetőnek, hiszen a gyártók többnyire még nem voltak felkészülve az új igényekre és arra, hogy kompromisszummentes termékeket kínáljanak ezeknek a fogyasztóknak is” - kezdte Monori István, a több mint húsz éve a Hulala növényi habalapokat forgalmazó König-Units Kft. kategória-menedzsere.

A szakember szerint mostanra a legtöbb gyártó és forgalmazó felismerte az egyre növekvő igényeket, és egyre többen reagálnak a fogyasztói szokások változására.



Monori István arra is felhívta a figyelmet, hogy a laktózmentes élelmiszerek mellett ma már nem lehet egy gyártónak sem elmenni, hisz a felnőtt lakosság közel hetven százaléka küzd laktózzal kapcsolatos intoleranciában.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo