Az európaiak óvatosabbak, ha a személyes adataikról van szó

Egy felmérés szerint a válaszadók több mint háromnegyede hajlandó megosztani személyes adatait a biztosítókkal és a bankokkal, amennyiben cserébe valamilyen személyre szabott ajánlatot, vagy kedvezményt kap. 

Az online felmérésben 28 országból több mint 47 ezren vettek részt olyanok, akik rendelkeznek bankszámlával és legalább egy biztosítási szerződéssel. A kutatás egyik legfőbb megállapítása az, hogy az ügyfelek személyes adataik megosztására való hajlandósága országonként meglehetősen eltérő. 

Kép: Pixabay

A személyes adatok pénzügyi szolgáltatókkal történő megosztására Kínában mutatkozik a legnagyobb hajlandóság az ügyfelek részéről, ahol azok 67%-a nyitott erre. Európában, ahol a GDPR-szabályozás 2018 első felében lépett hatályba, a fogyasztók sokkal inkább vonakodnak megosztani adataikat. Az Accenture szerint azonban a fogyasztói attitűd idővel fejlődhet, ahogy a bankok és biztosítók egyre relevánsabb szolgáltatásokkal találják meg ügyfeleiket.

Ami a megkérdezett biztosítási ügyfeleket illeti, 64%-uk szívesen megosztaná vezetési adatait

Előtérbe kerültek a személyiségi jogok az új szabályozásban
A kamerafelvételek őrzési idejét módosítja, a munkahelyi számítógépek magáncélú használatának főszabály szerinti tilalmát elrendeli, és sok másról is rendelkezik az új GDPR-salátatörvény.
kedvezőbb biztosítási díj reményében, 52% örülne, ha az életbiztosítási díjak meghatározásánál figyelembe vennék egészséges életmódját, 79% pedig hajlandó lenne megosztani információkat a jövedelméről, az aktuális földrajzi helyzetéről illetve életmódbeli szokásairól, amennyiben azzal csökkenthetné a balesetek, sérülések valószínűségét. 

A versenyképes, alacsonyabb árakért cserébe 59% osztana meg több infót magáról, 24% csak kevés adatot engedne át, 17% viszont egyáltalán nem adna meg személyes adatot. 

A gyorsabb és egyszerűbb hitelelbírálás reményében 53% osztana meg több, 28% csak néhány adatot, 18% pedig elzárkózik adatai megosztásától. A személyre szabott ajánlatokért 53% akár több információt is átadna a szolgáltatójának, 23% csak korlátozott, 24% pedig semmilyen adatot nem bocsátana rendelkezésre. A sérülések, illetve veszteségek kockázatát csökkentő személyre szabott ajánlatokért cserébe 53% hajlandó több adatot megosztani magáról, 20% azonban semmilyen adatát nem áldozná be ezért.

(Forrás: Biztosítási Szemle)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo