Az európaiak óvatosabbak, ha a személyes adataikról van szó

Egy felmérés szerint a válaszadók több mint háromnegyede hajlandó megosztani személyes adatait a biztosítókkal és a bankokkal, amennyiben cserébe valamilyen személyre szabott ajánlatot, vagy kedvezményt kap. 

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online felmérésben 28 országból több mint 47 ezren vettek részt olyanok, akik rendelkeznek bankszámlával és legalább egy biztosítási szerződéssel. A kutatás egyik legfőbb megállapítása az, hogy az ügyfelek személyes adataik megosztására való hajlandósága országonként meglehetősen eltérő. 

Kép: Pixabay

A személyes adatok pénzügyi szolgáltatókkal történő megosztására Kínában mutatkozik a legnagyobb hajlandóság az ügyfelek részéről, ahol azok 67%-a nyitott erre. Európában, ahol a GDPR-szabályozás 2018 első felében lépett hatályba, a fogyasztók sokkal inkább vonakodnak megosztani adataikat. Az Accenture szerint azonban a fogyasztói attitűd idővel fejlődhet, ahogy a bankok és biztosítók egyre relevánsabb szolgáltatásokkal találják meg ügyfeleiket.

Ami a megkérdezett biztosítási ügyfeleket illeti, 64%-uk szívesen megosztaná vezetési adatait

Előtérbe kerültek a személyiségi jogok az új szabályozásban
A kamerafelvételek őrzési idejét módosítja, a munkahelyi számítógépek magáncélú használatának főszabály szerinti tilalmát elrendeli, és sok másról is rendelkezik az új GDPR-salátatörvény.
kedvezőbb biztosítási díj reményében, 52% örülne, ha az életbiztosítási díjak meghatározásánál figyelembe vennék egészséges életmódját, 79% pedig hajlandó lenne megosztani információkat a jövedelméről, az aktuális földrajzi helyzetéről illetve életmódbeli szokásairól, amennyiben azzal csökkenthetné a balesetek, sérülések valószínűségét. 

A versenyképes, alacsonyabb árakért cserébe 59% osztana meg több infót magáról, 24% csak kevés adatot engedne át, 17% viszont egyáltalán nem adna meg személyes adatot. 

A gyorsabb és egyszerűbb hitelelbírálás reményében 53% osztana meg több, 28% csak néhány adatot, 18% pedig elzárkózik adatai megosztásától. A személyre szabott ajánlatokért 53% akár több információt is átadna a szolgáltatójának, 23% csak korlátozott, 24% pedig semmilyen adatot nem bocsátana rendelkezésre. A sérülések, illetve veszteségek kockázatát csökkentő személyre szabott ajánlatokért cserébe 53% hajlandó több adatot megosztani magáról, 20% azonban semmilyen adatát nem áldozná be ezért.

(Forrás: Biztosítási Szemle)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo