Az online felmérésben 28 országból több mint 47 ezren vettek részt olyanok, akik rendelkeznek bankszámlával és legalább egy biztosítási szerződéssel. A kutatás egyik legfőbb megállapítása az, hogy az ügyfelek személyes adataik megosztására való hajlandósága országonként meglehetősen eltérő.
A személyes adatok pénzügyi szolgáltatókkal történő megosztására Kínában mutatkozik a legnagyobb hajlandóság az ügyfelek részéről, ahol azok 67%-a nyitott erre. Európában, ahol a GDPR-szabályozás 2018 első felében lépett hatályba, a fogyasztók sokkal inkább vonakodnak megosztani adataikat. Az Accenture szerint azonban a fogyasztói attitűd idővel fejlődhet, ahogy a bankok és biztosítók egyre relevánsabb szolgáltatásokkal találják meg ügyfeleiket.
Ami a megkérdezett biztosítási ügyfeleket illeti, 64%-uk szívesen megosztaná vezetési adatait
A versenyképes, alacsonyabb árakért cserébe 59% osztana meg több infót magáról, 24% csak kevés adatot engedne át, 17% viszont egyáltalán nem adna meg személyes adatot.
A gyorsabb és egyszerűbb hitelelbírálás reményében 53% osztana meg több, 28% csak néhány adatot, 18% pedig elzárkózik adatai megosztásától. A személyre szabott ajánlatokért 53% akár több információt is átadna a szolgáltatójának, 23% csak korlátozott, 24% pedig semmilyen adatot nem bocsátana rendelkezésre. A sérülések, illetve veszteségek kockázatát csökkentő személyre szabott ajánlatokért cserébe 53% hajlandó több adatot megosztani magáról, 20% azonban semmilyen adatát nem áldozná be ezért.
(Forrás: Biztosítási Szemle)