Az európaiak óvatosabbak, ha a személyes adataikról van szó

Egy felmérés szerint a válaszadók több mint háromnegyede hajlandó megosztani személyes adatait a biztosítókkal és a bankokkal, amennyiben cserébe valamilyen személyre szabott ajánlatot, vagy kedvezményt kap. 

Az online felmérésben 28 országból több mint 47 ezren vettek részt olyanok, akik rendelkeznek bankszámlával és legalább egy biztosítási szerződéssel. A kutatás egyik legfőbb megállapítása az, hogy az ügyfelek személyes adataik megosztására való hajlandósága országonként meglehetősen eltérő. 

Kép: Pixabay

A személyes adatok pénzügyi szolgáltatókkal történő megosztására Kínában mutatkozik a legnagyobb hajlandóság az ügyfelek részéről, ahol azok 67%-a nyitott erre. Európában, ahol a GDPR-szabályozás 2018 első felében lépett hatályba, a fogyasztók sokkal inkább vonakodnak megosztani adataikat. Az Accenture szerint azonban a fogyasztói attitűd idővel fejlődhet, ahogy a bankok és biztosítók egyre relevánsabb szolgáltatásokkal találják meg ügyfeleiket.

Ami a megkérdezett biztosítási ügyfeleket illeti, 64%-uk szívesen megosztaná vezetési adatait

Előtérbe kerültek a személyiségi jogok az új szabályozásban
A kamerafelvételek őrzési idejét módosítja, a munkahelyi számítógépek magáncélú használatának főszabály szerinti tilalmát elrendeli, és sok másról is rendelkezik az új GDPR-salátatörvény.
kedvezőbb biztosítási díj reményében, 52% örülne, ha az életbiztosítási díjak meghatározásánál figyelembe vennék egészséges életmódját, 79% pedig hajlandó lenne megosztani információkat a jövedelméről, az aktuális földrajzi helyzetéről illetve életmódbeli szokásairól, amennyiben azzal csökkenthetné a balesetek, sérülések valószínűségét. 

A versenyképes, alacsonyabb árakért cserébe 59% osztana meg több infót magáról, 24% csak kevés adatot engedne át, 17% viszont egyáltalán nem adna meg személyes adatot. 

A gyorsabb és egyszerűbb hitelelbírálás reményében 53% osztana meg több, 28% csak néhány adatot, 18% pedig elzárkózik adatai megosztásától. A személyre szabott ajánlatokért 53% akár több információt is átadna a szolgáltatójának, 23% csak korlátozott, 24% pedig semmilyen adatot nem bocsátana rendelkezésre. A sérülések, illetve veszteségek kockázatát csökkentő személyre szabott ajánlatokért cserébe 53% hajlandó több adatot megosztani magáról, 20% azonban semmilyen adatát nem áldozná be ezért.

(Forrás: Biztosítási Szemle)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo