A választópolgárok feléhez nem jutnak el a pártüzenetek

A választópolgárok 45 százaléka egyáltalán nem követi nyomon a politikai hirdetéseket, míg 38 százaléka pártállástól függetlenül minden hirdetést figyelemmel kísér - többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Média közös felméréséből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2010. január 22-én hivatalosan is kezdetét vette a választási kampány, melynek keretében a pártok és a jelöltek minél több csatornán, minél több információt igyekeznek eljuttatni a választópolgárokhoz. A KutatóCentrum és a Marketing&Média közös villámkutatása rávilágított, hogy a 18-64 évesek 45 százaléka egyáltalán nem figyeli a politikai hirdetéseket, míg azoknak a többsége (69%-a), akik nyomon követik a választási kampányokat, beállítottságtól függetlenül minden politikai témájú reklámot megnéznek. Csupán 16 százalékot érdekelnek csak annak az egy pártnak a hirdetései, amellyel szimpatizálnak, és 11 százalék kíváncsi kizárólag a nagy pártokra.

A férfiakat köti le jobban a politika: 57 százalékuk kísér figyelemmel valamilyen politikai tartalmú hirdetést, míg a nőknek csupán 52 százaléka érdeklődik a téma iránt. Kort tekintve az idősebbek a nyitottabbak: az 55-64 évesek 68 százaléka legalább egy párt programjából naprakész, ebből 55 százalék minden párt kampányát nyomon követi. (Lassan növekvő választási kedv mellett továbbra is három párt parlamentbe jutása tekinthető biztosnak az áprilisi választásokon.)

Egyre inkább kiszorul a tájékoztatásból a nyomtatott sajtó

A pártok programjairól a televízió és az internet szolgáltatja a legtöbb hasznos információt, minden második megkérdezett a fent említett médiumokból tájékozódik. "Az eredmények nem meglepőek, hiszen amellett, hogy a tévénézéssel átlagosan eltöltött idő Magyarországon meghaladja a napi 4 órát, ez a csatorna lehetőséget ad politikai tartalmú háttér-, vita- és beszélgetős műsorok közvetítésére is. Ráadásul ezen a médiumon keresztül több társadalmi réteget lehet elérni, így nem csoda, ha a pártok körében népszerű eszköznek számít - értékelte az eredményeket Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatásvezetője. - Az internet népszerűségét pedig az adja, hogy ott a választópolgárok aktívan kereshetik az őket érdeklő információkat."

A szórólapokat és nyomtatott sajtót már csak a választópolgárok közel egyharmada tartja hasznos információforrásnak, 23 százalék pedig úgy gondolja, hogy a pártok programjairól semmilyen médium nem nyújt számára értékes tájékoztatást. Míg a televízióból inkább az idősebbek informálódnak, addig az internet a fiatalok és a férfiak körében népszerűbb. A szórólapokból legnagyobb arányban a kisvárosokban, valamint a községekben és falvakban élők tájékozódnak.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo