A legtöbb munkáltatónak édesmindegy, hogy sportolsz-e

Bár a munkavállalók fele rendszeresen sportol, ez nem a munkahelyük érdeme. A munkáltatók 74 százaléka semmilyen módon nem támogatja alkalmazottainak testmozgását, és csak 31 százalékuknak van lehetősége a munkahelyén, vagy annak közelében sportolni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Profession.hu. idei felmérése szerint a válaszadók 52 százaléka rendszeresen mozog, sőt, a tavalyi felméréshez képest nőtt (47%-ról 50%-ra) azoknak a száma, akik akár heti két-három alkalommal is időt tudnak szakítani arra, hogy elmenjenek edzeni. A 6 órás részmunkaidőben dolgozók még ennél is elszántabbak: 34 százalékuk heti négyszer sportol.

Kép:Legfittebb Munkahely

Az edzőtermek leggyakoribb vendégei azonban a vállalkozók: toronymagasan köztük a legmagasabb az aránya azoknak, akik akár heti hétszer, vagy annál is többször mozognak. A válaszadók nagy része inkább este edz (65%), a szabadúszók, részmunkaidőben dolgozók közül azonban sokan választják a reggeli, nap közbeni sportolást is.

A jó hír, hogy kevesebbet nassolunk

A tavalyi 24 százalékhoz képest idén már csak a válaszadók 21 százaléka állította, hogy a mozgás segít neki a munka utáni ellazulásban – pedig a sport kiváló feszültségoldó. Rövid sétát is csak 15 százalékuk tesz, ha felbosszantják a munkahelyén. Meglepően alacsony, csupán 7 százalék a 4 órás részmunkaidőben dolgozók között azoknak aránya, akik a problémákat sportolással orvosolják.

A válaszadók többsége ilyen helyzetekben inkább kávézva (a válaszadók 28%-

A lakásban élők sportosabbak, mint a kertes házban lakók
Nincs időm; nincs erőm elkezdeni; nem találok megfelelő mozgásformát; nem tudom hogyan vágjak bele; nincs, aki támogasson: ezek a leggyakoribb kifogásaink, ha a sportról van szó – derül ki egy online kutatásból.
a) vagy dohányozva (20%) kapcsolódik ki. A szabadúszók ebben élen járnak, 44 százalékuk próbálja koffeinnel nyugtatni magát, de a fő- és mellékállásban dolgozóknak is megközelítőleg 30 százaléka így lazít. Egészségesebb és tudatosabb gondolkodás felé mutat azonban, hogy míg tavaly a megkérdezettek 19 százaléka vallotta, hogy feszült helyzetekben nassolni kezd, idénre ez az arány lecsökkent 13 százalékra.

A munkáltató nem segít

A munkáltatók hozzáállása sajnos nem javult az előző évhez képest. A felmérésben részt vevők 74 százaléka szerint a munkahelye semmilyen módon nem járul hozzá a testmozgásához, és csupán 31 százalékuknak van a munkahelyén, vagy annak közelében lehetősége sportolni. 25 százalékukat pedig a munkája kifejezetten akadályozza a sportolásban.

Közülük sokan olyanok, akiknek volt már valamilyen betegsége, ami a munkával járó feszültségek miatt alakult ki. Ők általában váltottak is már munkahelyet ilyen okokra visszavezethetően. Talán a változás jele azonban, hogy a munkahelyek 55 százalékán van lehetőség zuhanyzásra, ami motiváló lehet egy munka előtti frissítő reggeli kocogásra.

Az eredményekből az látszik, hogy a munkáltatók nem különösebben veszik ki a részüket munkavállalóik sportéletéből. Pedig, ha ezt megtennék, talán többen indulnának az edzőterem felé a kávéautomata helyett. A stresszoldás leghatékonyabb és legegészségesebb formája pedig a testmozgás. A sport támogatása egyébként kiváló eszköz a munkáltatói márka építésére is, és ez egy egyszerű szemléletváltással beépíthető a céges kultúrába.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo