Nem ostorozni kell a kormányt, hanem jól lobbizni

Amíg a szakma különböző területei nem tudnak felülemelkedni az egyéni érdekeken, s nem fognak össze az egész ágazat számára fontos kérdésekben, addig nem is sikerülhet a lobbitevékenység - talán ez volt a legfontosabb konklúziója annak a kerekasztal beszélgetésnek, amelyet a Turisztikai Menedzserek Szövetsége szervezett nemrégiben, a budai Arcade Bistroban.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A beszélgetésen a résztvevők - a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, a Turisztikai Tanácsadók Szövetsége, a Magyar Vendéglátók Ipartestülete, a Magyar Fürdőszövetség, a Turizmus Kft., a Turizmus Trend magazin vezető képviselői -  egyhangúlag állapították meg, hogy a turizmus a rendszerváltás óta nem képes elfoglalni a nemzetgazdaságban azt a helyet, amelyet teljesítménye szerint megérdemelne.

Ugyanakkor a korábbi kormányok és a jelenlegi kabinet ostorozása helyett a megoldást a minden eddiginél erőteljesebb lobbitevékenységben látják, aminek az előfeltétele, hogy a különböző területek képviselői mielőbb állapodjanak meg azokban a tételekben, amelyekben közösen tudnak, illetve akarnak fellépni a törvényhozás előtt. Egyetértettek abban is, hogy a gazdasági-politikai lobbi mellett az ország közvéleményét is folyamatosan tájékoztatni kell az ágazat gondjairól és eredményeiről, arról, hogy az ország turizmusának sikere nem csak azoknak fontos, akik közvetlenül érintettek benne.


Össze kell fogni a fontos kérdésekben.

A beszélgetésen kiemelten kezelték a Budapesten kialakult áldatlan helyzetet, miszerint a turizmusnak nem gazdája a fővárosi önkormányzat, az pedig példa nélküli, hogy gyakorlatilag önfenntartásra kárhoztatják a fővárosi turisztikai marketingszervezetet. Sok szó esett a vendéglátás helyzetéről is, sokadszorra kielemezve, hogy az adminisztrációs terhek az elmúlt 20 évben nem csökkentek, sőt, valamint, hogy a minden szabályt és előírást betartó vendéglők szinte törvényszerűen termelnek veszteséget.

A résztvevők szorgalmazták, hogy a kormány tegyen meg mindent egy új, nemzeti légitársaság elindításáért, ugyanis ez lenne az érdeke a magyar utazóknak, a nemzetközi repülőtérnek, valamint a magasabb kategóriájú, s így nagyobb bevételeket termelő szállodáknak, éttermeknek, rendezvényhelyszíneknek. Selmeczi Vilmos, az est házigazdája, a TMSZ gasztronómiai tagozatának elnöke zárszavában jelezte, hogy további, hasonló „Chef's Table" beszélgetésekre invitálják majd az érintetteket, mindig más és más helyszínen.

Augusztusban drágábban nyaralunk
A nyári hónapok közül augusztusban költjük a legtöbbet a nyaralásra, átlagosan 76 ezer forintot - derül ki a Szallas.hu adataiból. Idén is a fürdővárosok a legnépszerűbbek. Folyamatosan növekszik a nyár előrehaladtával az üdülésre fordított összeg a Szallas.hu statisztikája szerint. Míg a júniusi időszakra vonatkozó szállásfoglalások értéke átlagosan 34 400 forint volt, addig a júniusi nyaralások esetében átlagosan 63 400, az augusztusiaknál pedig 75 900 forintot fordítunk szállásfoglalásra. „Bár a főszezonban valamelyest emelkednek a szobaárak, a foglalások értéke nem csak emiatt növekszik. A nyár elején az iskola és a vizsgaidőszak miatt még jellemzően csak egy-egy hosszú hétvégére utazunk el, júliusban és augusztusban viszont a leállások is arra ösztönzik az embereket, hogy több szabadságot vegyenek ki" - árnyalta a képet Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo