Két év múlva itt van az elektromos kocsik aranykora

A nemzetközi trendek és előrejelzések is azt vetítik elő, hogy néhány éven belül áttörésre lehet számítani az elektromos közlekedés terén. A szakemberek szerint az elektromos járművek technológiai fejlődésében, illetve elterjedésében 2017 lehet a fordulópont, amelyre Magyarországnak is fel kell készülnie.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Business Lease

Az idei Frankfurti Autószalonon bejelentett újabb csúcskategóriájú német e-autók várható megjelenése, a PwC Magyarország legfrissebb előrejelzései, illetve számos nagyvállalat tervezett gigaberuházásai is arra mutatnak rá, hogy 2017-től kezdve mind technológiai, mind mennyiségi szempontból jelentős felfutás várható a globális piacon – hangzott el a II. Magyar Elektromobilitás Napja keretében megrendezett Emobility Forum 2015 konferencián.

A PwC Magyarország legfrissebb előrejelzése szerint 2023-ra több mint 55 ezer elektromos hálózatról tölthető jármű róhatja a magyar utakat, de egy még pozitívabb forgatókönyv szerint, ha az elektromosautó-használat elterjedését ösztönző intézkedések erősebb hatásúnak bizonyulnak, nyolc év múlva akár már több mint 80 ezer e-jármű is lehet az országban. A nagyobb arányú növekedés előreláthatóan 2017-ben kezdődhet meg.

„Azt, hogy az elektromos közlekedés fejlesztése elkerülhetetlen, szükségszerű irány, leginkább az mutatja, hogy ma már világszerte egyre több vállalat jelent be nagyszabású beruházásokat és terveket. Például a Tesla Motors 5 milliárd dolláros lítiumion-akkumulátort gyártó, 2017-ben megnyíló létesítménye az e-járművek jelentős hányadát el fogja tudni látni akkumulátorral, de a Frankfurti Autószalonon is már több, jelenleg még nem alkalmazott technológiával működő e-autó is bejelentésre került. Az elektromos közlekedés terén tehát folyamatos a fejlődés, ami a költséghatékony forrásfelhasználás megfelelő tervezése mellett az Európai Unió által és az egyes tagállamok nemzeti cselekvési terveiben meghatározott feladatok szempontjából is újabb kihívásokat jelent. Ahhoz, hogy Magyarország intézkedései, jogszabályai, illetve ösztönzőpolitikája terén is hosszú távon tudjon tervezni, illetve rugalmasan tudjon reagálni a piaci változásokra, elengedhetetlen az európai, illetve a globális piaccal való egyeztetés és tapasztalatcsere. Éppen ezért úgy gondoljuk, hogy az Európai Elektromobilitás Szövetséghez való csatlakozással Magyarország jelentős előrelépést tehet az elektromobilitás elterjedése felé” – mondta el Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke.

Mennyit takaríthatunk meg napenergiával?
Egy használt Porschét is vehetnénk azon a pénzen, amit megtakaríthatunk a villanyszámlán, ha napenergiát használunk. De ennél sokkal többet jelent, hogy az ökológiai lábnyomunk is csökken, ami nagy súllyal eshet latba egy beszállítói szerződés elnyerésénél.
Bert Wittkamp, az Európai Elektromobilitás Szövetség főtitkára szerint többek között az akkumulátorok árának évi 20 százalékos csökkenésének köszönhetően az elektromos járművek egyre inkább elérhetővé és megfizethetővé válnak, miközben az újabb modellek megjelenése és a hatótávolság növekedése egyre kényelmesebbé teszi az e-közlekedést. Ma már elmondható, hogy az elektromos járművek száma évente 60 százalékkal növekszik, de ahhoz, hogy a mindennapi életünk részévé váljanak, többek között a városok, városvezetések közreműködésére is nagy szükség van.

„Az elektromos autók piacának felfutásában jelentős szerepe van a céges flottáknak, ugyanis a vállalatok rugalmasabban tudnak reagálni a piaci trendek változására, és rendkívül gyorsan képesek a váltásra. Európa több országában is azt tapasztaltuk, hogy a cégek kiemelkedő igényt mutatnak az elektromos autók iránt, ezen belül is a cégvezetők között a csúcsmodellek” – mondta el Kozma Ágnes, a Business Lease marketing-tanácsadója.

E-autók: vegyünk példát az észtekről!
A klímavédelmi célok eléréséhez évente 30 ezer e-autót kellene forgalomba állítani Magyarországon. Ez nem elérhetetlen cél: az új uniós irányelv kötelezővé teszi az alternatív töltőhálózat kiépítését, és a kormány is előlendíthetné az elektromobilitás terjedését,

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo