Bizakodóak az építőanyag-kereskedők

Az építőipar élénkülésével pozitívan változott az építőanyag- és burkolatkereskedők első féléves forgalma - az Első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózata (MÉBKER) augusztusi felmérése szerint. Az év hátralévő részére a többség további javulást vár.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÉBKER ötven tagkereskedése körében végzett telefonos kutatása során a kereskedések első féléves eredményeit és várakozásait vizsgálta. A válaszadók 33 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rosszabbul sikerült az év első fele az egy évvel korábbinál. 20 százalék eredménye nem változott, azonban 47 százalék számolt be jobb adatokról. Az adatok a piac szerény mértékű felélénkülésére engednek következtetni. További bizakodásra adhat okot, hogy bár az első félév első négy hónapja gyenge eredményeket hozott, az utolsó két hónap eredménye kompenzálni tudta.

Szárnyakat kapott az építőipar
Az építőipar termelése 2013 júniusban a kiigazítatlan, és a munkanaptényezővel kiigazított adatok szerint is 12,4 százalékkal haladta meg az egy évvel. Több a megrendelés és nőtt az új szerződések száma is, az elemzők biztatónak tartják az adatokat. További részleteket itt talál.
A kereskedések hangulata bizakodó, a megkérdezettek 55 százaléka vár jobb eredményt a második félévben. 31 százalékuk azonos, 14 százalék rosszabb eredményre számít. Az erősödő bizalom azt sugallja, hogy a hazai építőanyag kereskedők jelentős része gondolja úgy, hogy végre elkezdődhet egy lassú kilábalás az ágazatot sújtó válságból.

A jobb eredményt elért kereskedések 33 százaléka valamilyen marketing vagy menedzsment aktivitásnak tulajdonítja a jobb eredményeket. 27-27 százalékuk a javuló piaci környezetnek és a növekvő megrendelés állományt érzi a javulás okának. Ez utóbbi adat alátámasztja, hogy mind a kisebb-nagyobb felújítási munkák, mind a projektek erősödtek. Ezzel szemben azok a cégek, melyeknek az eredménye romlott, 95 százalékban külső körülményeket, mint a kereslet csökkenése, a hosszú tél vagy az árfolyamváltozás okolják az eredményekért.

„Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az értékesítés hatékonysága az egyik olyan terület, melyre közvetlenül befolyással lehetnek a kereskedések, míg a válságot okozó külső tényezőkre nem” – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője, a MÉBKER alapítója. Hozzátette: a hálózat által márciusban végzett felmérése rámutatott, hogy a lehetőségek 70 százalékát „elpuskázzák” a kereskedők az eladók nem megfelelő hozzáállása és tudása miatt. Az akkori felmérés rámutatott, hogy az eladók többsége nem köszön és nem segít.

Augusztusban egyébként kissé emelkedett a GKI-Erste konjunktúra-index értéke, ami az üzleti várakozások javulásának következménye. Az építőipari bizalmi index 2013-ra jellemző, szinte töretlen emelkedése augusztusban is folytatódott, de az előző három hónap termelési színvonalának és a rendelésállománynak a megítélése kissé romlott. (Az építőiparban tapasztalható fellendülés mellett a kkv-k hangulata is egyértelműen javulóban van.)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo