A Citigold Select Center megnyitása történelmi esemény, mivel a gazdag egyéni ügyfelek gyakran cégvezetők is, most pedig lehetőségük nyílik arra, hogy a két portfoliót együtt kezeltessék - közölte Batara Sianturi, a Citibank Zrt. elnök-vezérigazgatója. Így tehát olyan koncepciót dolgozott ki a bank, amely a kiemelt privátbanki ügyfelek mellett az üzletképes kis- és közepes cégeknek is vonzó befektetéseket ajánl.
A központ létrehozása mellett azért döntöttek, mert a felmérések azt bizonyították, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kap az ügyfélkiszolgálás minősége, különösen a privátbanki ügyfélkörben - közölte David Hinman, a Citi nemzetközi privátbanki és kisvállalati szolgáltatások New York-i vezetője. Állítása szerint a magyar kiemelt piac, amit bizonyít az is, hogy a Citigroup világhálózatában mindössze 11 ilyen ügyfélközpont található.
Az új helységben egy elegáns társalgó és egy irodacentrum mellett több tárgyaló biztosítja az ügyfelek diszkrét kiszolgálását, luxuskörnyezetet teremtve a kiemelt szolgáltatásokat igénybe vevő banki partnerek számára.
A Citigold Select ügyfeleket mostantól - a privátbanki szolgáltatások, a széles befektetési termékkínálat, valamint a Platinum hitelkártya igénybevételének lehetősége mellett - magas szaktudású szenior ügyfélkapcsolati bankárok (az egyéni ügyfelekkel három, míg a kkv-kal kettő foglalkozik) segítik az igényeikhez szabott pénzügyi megoldások kialakításában. A Citi globális tudásbázisához is hozzáférő Citigold Select bankárok rendszeresen tájékoztatják az ügyfeleket a piaci mozgásokról és fejleményekről, továbbá e szolgáltatási körhöz tartozik a befektetések teljesítményének nyomon követése, a portfoliók összetételének rendszeres felülvizsgálata, és az esetleges portfolióátalakítás. (Töretlen a private banking és a kiemelt ügyfélkezelés iránti lelkesedés Magyarországon, a kereslet és kínálat erősödése pedig versenyt váltott ki a piaci szereplők között. A private banking lényege, hogy szolgáltatásainak sora ott kezdődik, ahol az átlagos szolgáltatások véget érnek.)
Drágább, de kiszámítható
A Citibank privátbanki üzletágának jelenleg több mint ötezer ügyfele van, ebből a tőkéjük alapján 350 főt tudnak átrangsorolni kiemelt ügyfélnek - ezt már Jevics Éva, a Citibank kiemelt lakossági ügyfelekkel foglalkozó Citigold üzletágának vezetője mondta. Az alsó határ ugyanis 75 millió forint az egyéni ügyfeleknél, míg a kkv szektor tagjainak legalább ötvenmillió forint betéttel, vagy hitellel kell, hogy rendelkezzenek a banknál.
Jelenleg közel tízezer kis és középvállalkozás tartozik a pénzintézet ügyfelei közé, az érintetteknek azonnal megkezdik a felajánlásokat - nyilatkozta a Piac és Profitnak ezzel kapcsolatban Gyöngyösi László, a Citibank kkv üzletágának vezetője. A terveik szerint egy éven belül legalább négyszázan váltanak, ám hogy erre elég lesz-e a két bankár, azt nem tudta megmondani az üzletágvezető, de "ha szükséges, akkor meg lehet emelni a számukat."
Kérdésünkre válaszolva elmondta, hogy a legtöbben a tranzakciós átalánydíjat fizetik a szolgáltatásért, a kkv-k hetven-nyolcvan százaléka ezt választja. Teszik ezt annak ellenére, hogy nem ez a legolcsóbb megoldás, ám Gyöngyösi László szerint sokkal fontosabb szempont, hogy kiszámíthatóbb, így már a hónap elején tudni lehet mennyibe fog ez a szolgáltatás kerülni.
"Nem lehet mindenhol ugyanazzal a termékkel előállni"
A cél, hogy a régió legjobb gyakorlatait tudjuk behozni az országba, azokat, amelyek leginkább megfelelnek a magyar kkv-k igényeinek - nyilatkozta a Piac és Profitnak David Rich, a Citibank regionális kisvállalati üzletág-igazgatója.
Mint mondta, nem lehet mindenhol ugyanazzal a termékkel előállni, mivel az igények bár hasonlóak, mégis vannak piaconként eltérések. Van olyan ország ahol nagyobb fiókhálózattal rendelkeznek, van ahol sokkal ismertebb márkanév a CitiBusiness, mint Magyarországon, így mindenhol más-más vonalon kell elindulni.
A hazai stratégiájukról elmondta, hogy mivel nincs túl nagy fiókhálózat, ezért még jobban oda kell figyelni a termékkínálatra, illetve arra, hogy a kapcsolatuk minden szinten gördülékeny legyen az ügyfelekkel. Itthon például azzal próbálnak új ügyfeleket szerezni, hogy a Citigold Select privátbanki szolgáltatásnak köszönhetően azok a privátbanki ügyfelek, akik cégtulajdonosok is egyben, akár a magánvagyonukat is felajánlhatják fedezetként, hogy olyan finanszírozási forrásokhoz jussanak cégük számára, amelyekkel továbbfejleszthetik azt.
Véleménye szerint az utóbbi években jelentősen megnőtt a banki szektor figyelme a térség iránt, így a régióban a kkv-ért folytatott küzdelemben a Raiffeisen Bank és az UniCredit jelenti az igazi versenytársat, míg itthon az Erste, illetve az utóbbi időszakban igen aktív Budapest Bank és a CIB jelent vetélytársat.
A jövőbeli terveikkel kapcsolatban elmondta, hogy bővítenék a regionális banki lehetőségeket, úgy, hogy ne legyen semmi akadálya annak, ha valaki térségi kapcsolatokat akar létrehozni, például, ha egy magyar cég egy lengyel partnerrel akar együtt dolgozni.
Ezen kívül folyamatosan növelik a szolgáltatások minőségét, ami a felmérések szerint egyre fontosabb az ügyfelek számára - állította David Rich. Ennek megfelelően már most is 24 órás telefonos ügyfélszolgálattal várják a kkv-ügyfelek hívásait, de az interneten keresztüli banki szolgáltatásokat is egyre inkább fejlesztik.