Kötvény kell a befektetőknek

A nyugat-európai befektetők érdeklődése egyre inkább a kötvények felé fordul. A megtakarítási várakozásokat illetően jelentős regionális különbségek figyelhetők meg: továbbra is az amerikaiak a legderűlátóbbak - állapítja meg a GfK Custom Research Worldwide és a Wall Street Journal Europe legfrissebb tanulmánya.

A háztartások vagyoni helyzete

A háztartások vagyoni helyzetét vizsgálva számottevő változás nem következett be a legutóbbi - 2006. őszi - felméréskor tapasztaltakhoz képest: továbbra is az Egyesült Államokban nagyobb (37 százalék) az aránya azon háztartásoknak, melyek vagyona meghaladja az 50.000 eurót (12 millió forintot). Európában a megkérdezett háztartásoknak összességében 7 százaléka nyilatkozott 50 ezer eurót meghaladó magánvagyonról. Míg Közép-Európában azon háztartások aránya, akik 25.000 eurónál (nagyjából hatmillió forint) nagyobb magánvagyonról nyilatkoztak 2 százalék, Magyarországon mindösszesen 1 százalék. (Korábban volt, hogy négy százalék is nyilatkozott ekkora vagyonról...)

Igénybevett befektetési formák

A 2006 őszén készített felméréssel összevetve a kutatók nem tapasztaltak számottevő változásokat a magánbefektetők viselkedésében. A többség továbbra is az alacsony kockázattal járó befektetési lehetőségekben bízik. Azoknak az aránya azonban, akik megtakarításaikat rövidlejáratú betétekben kamatoztatják Nyugat-Európában 47 százalékról 39 százalékra - az évek óta mért legalacsonyabb szintre - csökkent. Ellenben jelentősen- 7 százalékról 13 százalékra - nőtt azoknak az aránya, akik megtakarításaikat kötvényben tartják.

A megtakarításaikat nem a vizsgált konstrukciókba fektetők aránya Nyugat-Európában (44 százalék) most első alkalommal közelítette meg az Egyesült Államokban jellemző arányt. A megkérdezett amerikaiak 43 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem invesztál egyik, a kutatásban vizsgált befektetési eszközbe sem. A megtakarított összegeket befektetők aránya Svédországban és Belgiumban a legmagasabb: itt a válaszadók 10, illetőleg 16 százaléka jelezte, hogy jelenleg egyik eszközt sem veszi igénybe pénze kamatoztatására. Közép- és Kelet-Európában a többség - 66 százalék - továbbra is vonakodik attól, hogy pénzügyi befektetést eszközöljön.#page#

Megtakarítási várakozások

A jövőbeli megtakarításokat firtató kérdésre kapott válaszok jelentős regionális eltéréseket mutatnak. Nyugat-Európában az egy évvel ezelőtt mért 37 százalékhoz képest most minden harmadik válaszadó véli úgy, hogy a jövőben kevesebbet fog megtakarítani. Mindössze 18 százalék nyilatkozott pozitívan.

Az elmúlt évekhez hasonlóan most is az Egyesült Államok a legoptimistább. Míg 2005 tavaszán háromból két amerikai gondolta úgy, hogy megtakarításai növekedhetnek, addig ma minden második tengerentúli megkérdezett így vélekedik.

A felmérést a GfK Csoport készítette, a magyarországi adatokat a GfK Hungária Piackutató Intézet szolgáltatta.


Várakozások az egyes régiókban és hazánkban, 2007 tavasz (%) - forrás: forrás: WSJ-GfK

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo