Így lehet tényleg pénzt keresni a tőzsdén

Ha hosszú távon akarunk sikereket elérni a részvénypiacon, akkor az optimális ki- és beszállási pont állandó keresése helyett a folyamatos jelenlét az eredményesebb stratégia – vallják a K&H Alapkezelő szakemberei.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A Fed görgeti maga előtt a kamatemelést, az európai és a japán jegybank folytatja a támogató politikát, és a Magyar Nemzeti Bank is egyértelműen amellett tette le a voksát, hogy minél tovább alacsony szinten tartsa az alapkamatot. Marad tehát az alacsony kamatkörnyezet, ami továbbra is a részvénypiacok felé tereli azokat a befektetőket, akik tényleg keresni akarnak a pénzükkel, azaz az inflációnál nagyobb profitot szeretnének elérni. Mikor érdemes azonban beszállni, vagy éppen eladni részvényeinket? „Bár kétségtelenül vannak olyan időszakok, amikor olyan kedvezőek a részvénypiaci árfolyamok, hogy inkább venni érdemes, míg magas árfolyamok esetén a profitrealizálás célszerű, a valódi, hosszú távú siker titka azonban ennél sokkal egyszerűbb. Hosszú távon éppen azzal érhető el a legmagasabb hozam, ha tartjuk a pozíciónkat, tehát a ki-beszállás helyett folyamatosan jelen vagyunk a tőzsdén” – mondta el Horváth István, a K&H Alapkezelő befektetési igazgatója.

Az amerikai részvénypiacot képviselő és a hazai megtakarítók által is közkedvelt S&P 500 index eredménye jól mutatja, hogy hosszú távon megtartva részvénybefektetésünket kedvező hozamot realizálhatunk, míg ha ki-be ugrálunk, azzal azt kockáztatjuk, hogy lemaradunk a legjobb napokról. Ennek pedig komoly ára lehet: az elmúlt 25 évben az S&P indexszel éves 9,2 százalékos hozamot lehetett elérni, míg ha csupán a legjobb 30 napot kihagyjuk, a hozam évi 2,7 százalék, tehát közel negyedére zuhan.

„Ennyire azonban mégsem egyszerű a helyzet, hiszen egyáltalán nem mindegy, milyen formában és megtakarításunk mekkora részét helyezzük értékpapírokba. Az első és legfontosabb, hogy mindig csak annyi részvényt tartsunk a portfóliónkban, amennyit a kockázatvállalási hajlandóságunk megenged. Szépek a hosszú távú részvénypiaci hozamok, azonban ha túl sokat tartunk a kockázatos eszközökből, és megijedünk az elkerülhetetlen hullámvölgyek okozta mínuszos időszakoktól, az pánikszerű eladást eredményezhet” – tanácsolja a befektetési tanácsadó.

Most már Luxemburgból is beszedi az adót a NAV
A Luxemburg és Magyarország közötti kettős adóztatási egyezmény módosítása miatt a jövőbeni magyar ingatlanügyleteket már nem érdemes luxemburgi cégstruktúrán keresztül megvalósítani. Magyarország ugyanis meg fogja adóztatni a luxemburgi cégek által végrehajtott magyarországi társaságértékesítéseket, ha a társaság eszközeinek többsége magyarországi ingatlanból áll. Gyorsan kell cselekedniük azon vállalkozáscsoportoknak is, amelyek magyarországi ingatlanbefektetéseik tekintetében jelenleg luxemburgi struktúrákat alkalmaznak.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo