Hogyan fizessünk az utakon?

Satellic és a T-Sistems stratégiai terve, hogy a közös tudásra és tapasztalatra alapozva kulcsrakész megoldásokkal részt vállalnak az elektronikus útdíjrendszer magyarországi kiépítésében és üzemeltetésében - nyilatkozta Somfai János, a T-Sistems magyarországi projektvezetője.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A projektvezető erről Balatonkenesén beszélt, ahol a Magyar Telekom T-Sistems és a Satellic Trafic Management, a németországi T-Sistems leányvállalata bemutatta a műholdas helyzetmeghatározáson (GPS) és mobilkommunikáción (GSM) alapuló útdíjfizetési rendszert. Az elektronikus útdíjrendszer magyarországi kiépítésére és üzemeltetésére várhatóan a közeljövőben kiírják a közbeszerzési pályázatot - tette hozzá a projektvezető, hangsúlyozva, hogy amennyiben a tenderrel kapcsolatos döntés még a nyáron megszületik, akkor 40-50 milliárd forintos beruházási költséggel, 2008 elején a rendszer bevezethető lesz a tehergépjárművekre, 2011-től pedig személygépjárművekre.

Felismeri, kiszámítja

Kóka János, gazdasági miniszter legutóbb január végén egy osztrák lapnak adott interjúban jelentette ki, hogy 2008-ra bevezetik Magyarországon a tehergépjárművek elektronikus útdíjrendszerét. A pályázatot a lehető leghamarabb kiírják. Az intézkedéshez még szükséges a kormány döntése. Az elektronikus rendszer egy járműbe szerelt fedélzeti egység segítségével felismeri a tartózkodási helyet, kiszámítja a megtett díjköteles útszakaszok után fizetendő díjat. Nem igényel út menti infrastruktúrát, műholdak segítségével felismeri a tartózkodási helyet, kiszámítja a díjköteles útszakasz után fizetendő díjat, és ezeket az információkat mobilkommunikáció segítségével SMS formájában továbbítja az adatközpontba, ahol elkészül a számla, melyet havonta elküldenek a felhasználónak - mondta a bemutatón Ablonczy Balázs, a T-Sistems üzletágvezető-helyettese.

24 szervízben

Ez a fajta díjbeszedés a matricával szemben lehetővé teszi az automatikus és használatarányos díjszedést, azaz aki többet utazik, többet is fizet. Továbbá alkalmas a környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, figyelembe vehető vele a gépjárművek súlya, károsanyag-kibocsátási osztálya, tengelyeinek száma. A Balatonnál bemutatott technológiát 2005 január óta a Toll Collect úthasználati díjbeszedő társaság működteti a teljes németországi autópálya-hálózaton (12.000 kilométeren), a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú tehergépkocsik esetében, alkalmas az Európai Unió által megkövetelt együttműködésre. Magyarországon jelenleg 24 szervizben szerelik be a rendszerben használatos fedélzeti egységet, és közel nyolcezer magyar kamion is használja Németországban ezt a díjfizetési módszert - mondta Ablonczy Balázs.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo