Hogyan fizessünk az utakon?

Satellic és a T-Sistems stratégiai terve, hogy a közös tudásra és tapasztalatra alapozva kulcsrakész megoldásokkal részt vállalnak az elektronikus útdíjrendszer magyarországi kiépítésében és üzemeltetésében - nyilatkozta Somfai János, a T-Sistems magyarországi projektvezetője.

A projektvezető erről Balatonkenesén beszélt, ahol a Magyar Telekom T-Sistems és a Satellic Trafic Management, a németországi T-Sistems leányvállalata bemutatta a műholdas helyzetmeghatározáson (GPS) és mobilkommunikáción (GSM) alapuló útdíjfizetési rendszert. Az elektronikus útdíjrendszer magyarországi kiépítésére és üzemeltetésére várhatóan a közeljövőben kiírják a közbeszerzési pályázatot - tette hozzá a projektvezető, hangsúlyozva, hogy amennyiben a tenderrel kapcsolatos döntés még a nyáron megszületik, akkor 40-50 milliárd forintos beruházási költséggel, 2008 elején a rendszer bevezethető lesz a tehergépjárművekre, 2011-től pedig személygépjárművekre.

Felismeri, kiszámítja

Kóka János, gazdasági miniszter legutóbb január végén egy osztrák lapnak adott interjúban jelentette ki, hogy 2008-ra bevezetik Magyarországon a tehergépjárművek elektronikus útdíjrendszerét. A pályázatot a lehető leghamarabb kiírják. Az intézkedéshez még szükséges a kormány döntése. Az elektronikus rendszer egy járműbe szerelt fedélzeti egység segítségével felismeri a tartózkodási helyet, kiszámítja a megtett díjköteles útszakaszok után fizetendő díjat. Nem igényel út menti infrastruktúrát, műholdak segítségével felismeri a tartózkodási helyet, kiszámítja a díjköteles útszakasz után fizetendő díjat, és ezeket az információkat mobilkommunikáció segítségével SMS formájában továbbítja az adatközpontba, ahol elkészül a számla, melyet havonta elküldenek a felhasználónak - mondta a bemutatón Ablonczy Balázs, a T-Sistems üzletágvezető-helyettese.

24 szervízben

Ez a fajta díjbeszedés a matricával szemben lehetővé teszi az automatikus és használatarányos díjszedést, azaz aki többet utazik, többet is fizet. Továbbá alkalmas a környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, figyelembe vehető vele a gépjárművek súlya, károsanyag-kibocsátási osztálya, tengelyeinek száma. A Balatonnál bemutatott technológiát 2005 január óta a Toll Collect úthasználati díjbeszedő társaság működteti a teljes németországi autópálya-hálózaton (12.000 kilométeren), a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú tehergépkocsik esetében, alkalmas az Európai Unió által megkövetelt együttműködésre. Magyarországon jelenleg 24 szervizben szerelik be a rendszerben használatos fedélzeti egységet, és közel nyolcezer magyar kamion is használja Németországban ezt a díjfizetési módszert - mondta Ablonczy Balázs.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo