Hogyan fizessünk az utakon?

Satellic és a T-Sistems stratégiai terve, hogy a közös tudásra és tapasztalatra alapozva kulcsrakész megoldásokkal részt vállalnak az elektronikus útdíjrendszer magyarországi kiépítésében és üzemeltetésében - nyilatkozta Somfai János, a T-Sistems magyarországi projektvezetője.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A projektvezető erről Balatonkenesén beszélt, ahol a Magyar Telekom T-Sistems és a Satellic Trafic Management, a németországi T-Sistems leányvállalata bemutatta a műholdas helyzetmeghatározáson (GPS) és mobilkommunikáción (GSM) alapuló útdíjfizetési rendszert. Az elektronikus útdíjrendszer magyarországi kiépítésére és üzemeltetésére várhatóan a közeljövőben kiírják a közbeszerzési pályázatot - tette hozzá a projektvezető, hangsúlyozva, hogy amennyiben a tenderrel kapcsolatos döntés még a nyáron megszületik, akkor 40-50 milliárd forintos beruházási költséggel, 2008 elején a rendszer bevezethető lesz a tehergépjárművekre, 2011-től pedig személygépjárművekre.

Felismeri, kiszámítja

Kóka János, gazdasági miniszter legutóbb január végén egy osztrák lapnak adott interjúban jelentette ki, hogy 2008-ra bevezetik Magyarországon a tehergépjárművek elektronikus útdíjrendszerét. A pályázatot a lehető leghamarabb kiírják. Az intézkedéshez még szükséges a kormány döntése. Az elektronikus rendszer egy járműbe szerelt fedélzeti egység segítségével felismeri a tartózkodási helyet, kiszámítja a megtett díjköteles útszakaszok után fizetendő díjat. Nem igényel út menti infrastruktúrát, műholdak segítségével felismeri a tartózkodási helyet, kiszámítja a díjköteles útszakasz után fizetendő díjat, és ezeket az információkat mobilkommunikáció segítségével SMS formájában továbbítja az adatközpontba, ahol elkészül a számla, melyet havonta elküldenek a felhasználónak - mondta a bemutatón Ablonczy Balázs, a T-Sistems üzletágvezető-helyettese.

24 szervízben

Ez a fajta díjbeszedés a matricával szemben lehetővé teszi az automatikus és használatarányos díjszedést, azaz aki többet utazik, többet is fizet. Továbbá alkalmas a környezetvédelmi szempontok érvényesítésére, figyelembe vehető vele a gépjárművek súlya, károsanyag-kibocsátási osztálya, tengelyeinek száma. A Balatonnál bemutatott technológiát 2005 január óta a Toll Collect úthasználati díjbeszedő társaság működteti a teljes németországi autópálya-hálózaton (12.000 kilométeren), a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú tehergépkocsik esetében, alkalmas az Európai Unió által megkövetelt együttműködésre. Magyarországon jelenleg 24 szervizben szerelik be a rendszerben használatos fedélzeti egységet, és közel nyolcezer magyar kamion is használja Németországban ezt a díjfizetési módszert - mondta Ablonczy Balázs.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo