Azt hitte az autó nem jó befektetés?

Az autóipar robbanásszerű fejlődése nem csak a közlekedést és az autózás élményét alakítja át gyökeresen, hanem az autóipari vállalatok, beszállítók és technológia cégek kilátásait is, ezért ezekbe a vállalatokba fektetni egyre jobb üzletnek tűnik.

Kép: Pixabay

Az autóipari fejlesztések terén két fontos piaci trend zajlik egyszerre. Egyrészt az autóipar fejlődése a mindennapokba hozza azokat a technológiákat, amelyek évekkel ezelőtt még csupán a fantasztikus filmek elengedhetetlen látványvilágát adták. Több innováció, mint az automatikus parkolás, a GPS-követés, az autón belüli internet, az automatikus reflektor-vezérlés és sávtartás, az indukciós autótöltés vagy a távoli leállítás már ma is alkalmazott. A vezető nélküli járművek az iparban és szállítmányozásban már megjelentek, az évtized végére - de legkésőbb a következő évtized elejére - pedig már az önvezetésre is képes autók tömeggyártása is beindulhat az ágazati előrejelzések szerint – áll a K&H Alapkezelő közleményében.

Másrészt az autóipar is részese a jelenleg zajló technológiai robbanásnak. Egy modern autóban átlagosan 50 processzor van, és csak egyre több különböző technológia kerül az autókba (EBS, ABS, fedélzeti computerek, hálózati összeköttetés, stb.). 2020-ra pedig már az állandó egészségellenőrzés vagy a szélvédőre kivetített GPS is a kiegészítő felszerelések közé tartozhat majd. Az autók kényelmi és szórakoztató funkcióinak dinamikus bővülésével tehát azok az elektronikai cégek is autóipari beszállítókká válnak, amelyeket leginkább számítógépek, telefonok gyártóiként ismerünk.

De nem csak a technológiai fejlesztések tartják lendületben a szektort, hanem az autópiac látványos bővülése is, hiszen a pénzügyi válság miatt visszaeső piac újra magára talált. Európában és az Egyesült Államokban egyaránt növekszik az autóértékesítés, miközben az ázsiai országok motorizálásában is komoly lehetőség rejtőzik. Az autóeladások száma világszinten 4-5%-kal, míg Kínában 8%-kal bővül évente. Így a vezető autóipari vállalatok részvényei remek megtérüléssel kecsegtetnek – vélekedik a K&H Alapkezelő.

Gyártani megéri, eladni nem?
Az autógyárak dübörögnek Magyarországon, azonban a gépjármű-kereskedők már nem ennyire sikeresek. Több mint 12 ezer gépjármű-kereskedő működik hazánkban, amiből éves szintén közel 500 ellen indul felszámolási eljárás, áll a Bisnode nemzetközi cégminősítő jelentésében. Ez az elmúlt 12 hónapra vonatkozóan közel 4 %-os bedőlési arányt jelent, ami magasabb, mint az országos 2,75 %-os fizetésképtelenségi arány, azonban korábban sokkal rosszabb volt a helyzet.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo