Azt hitte az autó nem jó befektetés?

Az autóipar robbanásszerű fejlődése nem csak a közlekedést és az autózás élményét alakítja át gyökeresen, hanem az autóipari vállalatok, beszállítók és technológia cégek kilátásait is, ezért ezekbe a vállalatokba fektetni egyre jobb üzletnek tűnik.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Az autóipari fejlesztések terén két fontos piaci trend zajlik egyszerre. Egyrészt az autóipar fejlődése a mindennapokba hozza azokat a technológiákat, amelyek évekkel ezelőtt még csupán a fantasztikus filmek elengedhetetlen látványvilágát adták. Több innováció, mint az automatikus parkolás, a GPS-követés, az autón belüli internet, az automatikus reflektor-vezérlés és sávtartás, az indukciós autótöltés vagy a távoli leállítás már ma is alkalmazott. A vezető nélküli járművek az iparban és szállítmányozásban már megjelentek, az évtized végére - de legkésőbb a következő évtized elejére - pedig már az önvezetésre is képes autók tömeggyártása is beindulhat az ágazati előrejelzések szerint – áll a K&H Alapkezelő közleményében.

Másrészt az autóipar is részese a jelenleg zajló technológiai robbanásnak. Egy modern autóban átlagosan 50 processzor van, és csak egyre több különböző technológia kerül az autókba (EBS, ABS, fedélzeti computerek, hálózati összeköttetés, stb.). 2020-ra pedig már az állandó egészségellenőrzés vagy a szélvédőre kivetített GPS is a kiegészítő felszerelések közé tartozhat majd. Az autók kényelmi és szórakoztató funkcióinak dinamikus bővülésével tehát azok az elektronikai cégek is autóipari beszállítókká válnak, amelyeket leginkább számítógépek, telefonok gyártóiként ismerünk.

De nem csak a technológiai fejlesztések tartják lendületben a szektort, hanem az autópiac látványos bővülése is, hiszen a pénzügyi válság miatt visszaeső piac újra magára talált. Európában és az Egyesült Államokban egyaránt növekszik az autóértékesítés, miközben az ázsiai országok motorizálásában is komoly lehetőség rejtőzik. Az autóeladások száma világszinten 4-5%-kal, míg Kínában 8%-kal bővül évente. Így a vezető autóipari vállalatok részvényei remek megtérüléssel kecsegtetnek – vélekedik a K&H Alapkezelő.

Gyártani megéri, eladni nem?
Az autógyárak dübörögnek Magyarországon, azonban a gépjármű-kereskedők már nem ennyire sikeresek. Több mint 12 ezer gépjármű-kereskedő működik hazánkban, amiből éves szintén közel 500 ellen indul felszámolási eljárás, áll a Bisnode nemzetközi cégminősítő jelentésében. Ez az elmúlt 12 hónapra vonatkozóan közel 4 %-os bedőlési arányt jelent, ami magasabb, mint az országos 2,75 %-os fizetésképtelenségi arány, azonban korábban sokkal rosszabb volt a helyzet.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo