Az autóipari fejlesztések terén két fontos piaci trend zajlik egyszerre. Egyrészt az autóipar fejlődése a mindennapokba hozza azokat a technológiákat, amelyek évekkel ezelőtt még csupán a fantasztikus filmek elengedhetetlen látványvilágát adták. Több innováció, mint az automatikus parkolás, a GPS-követés, az autón belüli internet, az automatikus reflektor-vezérlés és sávtartás, az indukciós autótöltés vagy a távoli leállítás már ma is alkalmazott. A vezető nélküli járművek az iparban és szállítmányozásban már megjelentek, az évtized végére - de legkésőbb a következő évtized elejére - pedig már az önvezetésre is képes autók tömeggyártása is beindulhat az ágazati előrejelzések szerint – áll a K&H Alapkezelő közleményében.
Másrészt az autóipar is részese a jelenleg zajló technológiai robbanásnak. Egy modern autóban átlagosan 50 processzor van, és csak egyre több különböző technológia kerül az autókba (EBS, ABS, fedélzeti computerek, hálózati összeköttetés, stb.). 2020-ra pedig már az állandó egészségellenőrzés vagy a szélvédőre kivetített GPS is a kiegészítő felszerelések közé tartozhat majd. Az autók kényelmi és szórakoztató funkcióinak dinamikus bővülésével tehát azok az elektronikai cégek is autóipari beszállítókká válnak, amelyeket leginkább számítógépek, telefonok gyártóiként ismerünk.
De nem csak a technológiai fejlesztések tartják lendületben a szektort, hanem az autópiac látványos bővülése is, hiszen a pénzügyi válság miatt visszaeső piac újra magára talált. Európában és az Egyesült Államokban egyaránt növekszik az autóértékesítés, miközben az ázsiai országok motorizálásában is komoly lehetőség rejtőzik. Az autóeladások száma világszinten 4-5%-kal, míg Kínában 8%-kal bővül évente. Így a vezető autóipari vállalatok részvényei remek megtérüléssel kecsegtetnek – vélekedik a K&H Alapkezelő.