A magyaroknak a hozam a lényeg

A lakosság körében a befektetési termékek kiválasztásakor a legfontosabb szempont a garantált hozam - mutat rá az Aviva Életbiztosító éves ügyfélattitűd-kutató felmérése. Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a legkézenfekvőbb banki termékek után a befektetési egységhez kötött életbiztosítások (unit-linked) ismertsége és elismertsége a válaszadók körében jóval magasabb, mint a részvény, vagy az egyre népszerűbb tartós befektetési számla.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kutatásban megkérdezettek négyötöde rendelkezik valamilyen befektetési, megtakarítási termékkel: legtöbben önkéntes nyugdíjpénztári tagok (46 százalék), egyharmaduk egyszerű lekötött betétet, vagy betéti számlát birtokol, vagy egészségpénztárnak a tagja (28 százalék). Mindez nem meglepő annak tükrében, hogy a termék kiválasztásakor a biztonság a legfontosabb szempont, legalábbis a válaszadók döntő többsége szinte kizárólag minimális (vagy semekkora) kockázatot hajlandó vállalni pénze elhelyezésekor. Ezek alapján különösen előkelő Magyarországon a unit-linked biztosítások pozíciója a rangsorban: a megkérdezettek csaknem egynegyede ugyanis az említett termékeken túl unit-linked biztosítással rendelkezik; további ötöde pedig jól ismeri a terméket, és mérlegeli a befektetés lehetőségét.

„A magyar lakosságot minimális kockázatvállalási kedv jellemzi, miközben egyre többen fordulnak a hosszabb távú megtakarítások felé." - összegzi tapasztalatait Bartók János, az Aviva Életbiztosító elnök-vezérigazgatója. „Az évekkel ezelőtt még éppen a szabad portfólió építési, és kezelési lehetőség miatt újdonságnak számító unit-linked biztosítások mellé bevezettük az Őrszem árfolyamfigyelő szolgáltatást. Ez éppen azt hivatott szolgálni, hogy az ügyfél befektetett tőkéjét és befektetése felhalmozott hozamát megvédje az esetleges árfolyam-ingadozásoktól, illetve kihasználhassa az árfolyamok emelkedését." - teszi hozzá az Aviva Életbiztosító vezetője.

Márpedig, mint arra a kutatás is rámutatott, Magyarországon még mindig azok vannak többségben, akiknek elsősorban a biztonság számít. Alig számít a termékek kiválasztásánál például az, hogy azt szakértő ajánlja-e, de kevéssé hangsúlyos az is, hogy milyen a terméket kifejlesztő cég reputációja.  A cégválasztásban viszont a tapasztalattal és a jó hírnévvel összefüggő szempontok befolyásolják legjobban a lakosságot. A hosszú piaci jelenlét, az ismertség, a jó hír és a korábbi személyes tapasztalatok mellett még a személyes ismerősök ajánlása játszik fontos szerepet.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo