A pénz miatt aggódnak a kisvállalkozások

A kisvállalkozások 37 százaléka számít arra, hogy likviditási helyzete a következő időszakban romlani fog, ráadásul a valóságosnál lényegesen rosszabbnak ítélik külső forráshoz jutási lehetőségeiket.

Aggódnak a helyzetük miatt - Kép: SXC

Ennek ellenére is sok cég táplál ellenérzést a külső finanszírozás bevonásával szemben az OTP Ingatlanlízing által készített kutatás szerint, jellemzően alaptalan aggodalmak miatt. "A kisvállalkozások egyrészt úgy gondolják, hogy nem kapnának finanszírozást, másrészt pedig abban a tévhitben élnek, hogy túl sok adminisztráció, papírmunka kíséri a külső forrás felvételét, és ezért bele sem kezdenek a folyamatba" - hívja fel a figyelmet Virág Attila, az OTP Ingatlanlízing vezérigazgatója. (Pedig az országban tőkekínálati forradalom zajlik.)

A kutatás ugyanakkor megállapította azt is, hogy minden tizedik, az elmúlt három évben külső finanszírozásért folyamodó kisvállalkozás legalább két sikeres igénylést tudhat a háta mögött, 18 százalékuk pedig három vagy több sikeres igényléssel büszkélkedhet. A vezérigazgató szerint az is hűen illusztrálja a helyzetet, hogy a kutatás szerint a kisvállalkozások 17 százalékának már ma is van forgóeszközre, 15 százalékának pedig beruházásra irányuló külső finanszírozása.

Az OTP Ingatlanlízing tapasztalatai szerint a kisvállalkozások egyre inkább felfedezik az ingatlanlízinget is mint kedvező ingatlanfinanszírozási lehetőséget. Különösen a működéshez szükséges üzleti típusú kis ingatlanok - üzlethelyiség, telephely, iroda, rendelő - vásárlásánál alkalmazzák ezt a finanszírozási formát. "A kisvállalati szegmensben egyre több vállalkozás ébred rá arra, hogy milyen fontos az üzletvitelhez szükséges megfelelő ingatlan biztosítása, így a kereskedelmi célú kis ingatlanok terén a lízingkonstrukció további felfutására számítunk" - emeli ki Virág Attila.

Kiszámíthatóság, előzetes konzultáció
A kiszámítható gazdasági környezet és a gazdasági szereplőkkel folytatott előzetes konzultáció állíthatná helyre a befektetők bizalmát a Magyar Európai Üzleti Tanács (HEBC) idei, Bizalom és hitelesség címet viselő jelentése szerint, amelyet a szervezet tagjai csütörtökön Budapesten, sajtótájékoztatón ismertettek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo