Újra várja a gyerekeket az ÖKO-Sziget a Víz Világnapján

Idén, immáron ötödik alkalommal várja az iskolásokat az ÖKO-Sziget, amelyet ismét a Víz Világnapjához kapcsolódva március 21–22-én szervez meg Szigetmonostor Önkormányzata, az Ökológiai Művelődés Alapítvány, valamint az Outdoor Mission Kft.

Az ÖKO-Sziget rendezvény koncepciójának alapját a Víz Világnapjával kötöttük össze, mert a víz szerintünk is kiemelkedően fontos elem. Hazánk viszonylag szerencsés földrajzi adottságokkal bír, így az iható édesvíz jelenléte természetes ténynek tűnik. Viszont ennek megvan az a veszélye, hogy amíg a hiányával nem szembesülünk, nem értékeljük kellőképpen az elérhető ivóvizet. Az 1993. évi Rio de Janeiro-i környezetvédelmi konferencia határozatával, miszerint március 22-t a Víz Világnapjának nyilvánították, pont a tiszta víz fontosságára és sebezhetőségére szeretnék ráirányítani a figyelmet. Az ÖKO-Sziget úgy tudja támogatni a vízzel kapcsolatos ismeretterjesztést, hogy alap- és maradandó témájaként minden alkalommal foglalkozik a víz valamilyen kiemelt szerepével.

Méghozzá óriási sikerrel: tavaly több mint ezer diák és tanár látogatott ki a IV. ÖKO-Szigetre. Az érdeklődők 14 település 17 általános iskolájából érkeztek. A diákok a kötött programokon kívül minden eddiginél több, összesen 9 szakmai partner programjait, foglalkozásait látogathatták.

Kép: ÖKO-Sziget, Fotó: Kovács Attila

Rendezvény alaptémája mellé évről évre egy másik fenntarthatósági problémakört is fókuszba állítanak a szervezők. A 2019-es évben ez a téma az energiagazdálkodás. Az energiafelhasználással kapcsolatban kevésbé jellemző a tudatos gondolkodás. Ebben a témakörben jellemzően a mérnököktől várjuk az újabb és újabb megoldásokat. Ám a kutatók leginkább az eszközeink jobb hatásfokának elérésében tudnak segíteni. Nem mellékes az a tény, hogy az energiafelhasználás mértéke nagyban múlik rajtunk. Ezt kell tudatosítani a diákokban, és rávilágítani arra, milyen sok területen van eszköz a kezünkben az energiafelhasználás csökkentésére.

Kép: ÖKO-Sziget, Fotó: Kovács Attila

Az ÖKO-Sziget további céljai közé tartozik, hogy arra sarkallja a rendezvényen részt vevő diákokat, hogy gondolkodjanak, és nem a jelenleg jellemző lineáris síkon, hanem egy összefüggésrendszerben lássák a problémákat és azok megoldásait. A holisztikus gondolkodás az egyik kiútlehetőség a kialakult fenntarthatósági-környezeti-társadalmi problémából. Hangsúlyt helyezünk arra is, hogy az ismereteket minél inkább meg tudjuk jeleníteni, akár több érzékszervre hatva egy időben, ezzel mélyebb benyomást keltve, jobban elmélyítve a tudást.

A rendezvény helyszíne újra a Szentendrei-szigeten elhelyezkedő Szigetmonostor lesz. Ez a terület méltó helyszín egy víz világnapi rendezvény megtartásához, hiszen kiemelt szerepet játszik a környék és Budapest vízellátásában, valamint a szigetmonostori önkormányzat fő vezérelvei közé tartozik a fenntarthatóság.

Véleményvezér

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo