Nem az a lényeg, mit tudsz, hanem az, hogyan kommunikálod

Csak lassan fog a világ ráállni a fenntartható pályára, és az átalakulásban a nagyvállalatoknak kulcsszerepük lesz. A siker fontos eleme a kommunikáció.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelmúltban a GreenBiz, zöldüzletre szakosodott amerikai portál publikált egy cikket, amely azt taglalta, hogyan lehet hatékonyan terelni a fenntartható üzleti modell felé a világ vezető társaságait. Az írás a VOX


Kép:PParchív

Global, a Weinreb Group Sustainability Recruiting és a Berkeley közös felmérésére hivatkozott, amelyben a Fortune 100-as listából kiválasztott 32 amerikai állami és magánkézben lévő nagyvállalat fenntarthatóságért felelős vezetőjét kérdezték. A szakemberek egybehangzóan állították: a társadalmi és környezeti szempontokat le kell fordítani az adott vállalat nyelvére, vagyis a fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni. A változás a cégkultúra határain belül fog megtörténni, nem azzal szemben.
- A fenntarthatóság zsargonjait el kell kerülni. A társadalmi és a környezeti szempontokat az üzleti szereplők nyelvén kell tolmácsolni úgy, hogy azokat a felelős vezetők megértsék. A „versenyképesség növelése" vagy a „vevői igény kielégítése" lehet a jó irány - mutatott rá Kathrin Winkler, az EMC fenntarthatósági tanácsadója.

A fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni

A Novelisnél hasonló szerepet betöltő John Gardner így fogalmazott:
- Hiába vagyok otthon a tudomány és a környezetvédelem területén, ha nem tudom meggyőzni a vezetőket, hogy miért járnak jól az általam javasolt megoldásokkal. Az üzleti célokba kell beágyazni a fenntarthatóság céljait.

A fenntarthatósági szakembereknek nem az a dolguk, hogy a vállalat falain belül a fenntarthatóság eszméjét hirdessék. Ahhoz, hogy ezek gyökeret eresszenek a vállalati kultúrában, először a társaság üzleti célját kell megérteni. A termelővállalatnál értelmetlen zéró hulladékot emlegetni, sokkal eredményesebb a feleslegtermelés költségnövelő hatásáról beszélni. Az irodai környezetben pedig nem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével kell érvelni, hanem az energiakiadások lefaragásának lehetőségével. A hatékony párbeszéddel mindenki nyer: az egyén, a vállalat és végső soron a világ.

Itt olvashatja dr. Georg Winter, a környezettudatos vállalatirányítás atyja tanácsait a sikeres és környezetbarát cégműködéshez.

Tények
1. Gazdasági rendszerünk és modellünk alapvetően növekedéspárti ideológiára épül. E mellett próbálunk beszélni a fenntarthatóságról, de ez önmagában ellentmondás: véges rendszerben nem lehet végtelen növekedést fenntartani.
2. A növekedéspárti világban alapvetően nem boldogok az emberek.
3. A fogyasztói társadalom, a termelés misztifikálása (mindenek felettisége), a „gazdaságvallás”, a „tudományvallás” és a felgyorsult technológiai fejlesztések nem vezettek a vágyott világba.
4. Az átalakulás nem lesz gyors, és nem történhet meg a jelenlegi társadalmi modellel szemben sem az egyén, sem a vállalatok szintjén. A fenntarthatósági eszmék megjelenését lehet katalizálni, ha sikerül a vállalat üzleti modelljéhez igazítani a külvilágból érkező társadalmi és környezeti elvárásokat.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo