Nem az a lényeg, mit tudsz, hanem az, hogyan kommunikálod

Csak lassan fog a világ ráállni a fenntartható pályára, és az átalakulásban a nagyvállalatoknak kulcsszerepük lesz. A siker fontos eleme a kommunikáció.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A közelmúltban a GreenBiz, zöldüzletre szakosodott amerikai portál publikált egy cikket, amely azt taglalta, hogyan lehet hatékonyan terelni a fenntartható üzleti modell felé a világ vezető társaságait. Az írás a VOX


Kép:PParchív

Global, a Weinreb Group Sustainability Recruiting és a Berkeley közös felmérésére hivatkozott, amelyben a Fortune 100-as listából kiválasztott 32 amerikai állami és magánkézben lévő nagyvállalat fenntarthatóságért felelős vezetőjét kérdezték. A szakemberek egybehangzóan állították: a társadalmi és környezeti szempontokat le kell fordítani az adott vállalat nyelvére, vagyis a fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni. A változás a cégkultúra határain belül fog megtörténni, nem azzal szemben.
- A fenntarthatóság zsargonjait el kell kerülni. A társadalmi és a környezeti szempontokat az üzleti szereplők nyelvén kell tolmácsolni úgy, hogy azokat a felelős vezetők megértsék. A „versenyképesség növelése" vagy a „vevői igény kielégítése" lehet a jó irány - mutatott rá Kathrin Winkler, az EMC fenntarthatósági tanácsadója.

A fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni

A Novelisnél hasonló szerepet betöltő John Gardner így fogalmazott:
- Hiába vagyok otthon a tudomány és a környezetvédelem területén, ha nem tudom meggyőzni a vezetőket, hogy miért járnak jól az általam javasolt megoldásokkal. Az üzleti célokba kell beágyazni a fenntarthatóság céljait.

A fenntarthatósági szakembereknek nem az a dolguk, hogy a vállalat falain belül a fenntarthatóság eszméjét hirdessék. Ahhoz, hogy ezek gyökeret eresszenek a vállalati kultúrában, először a társaság üzleti célját kell megérteni. A termelővállalatnál értelmetlen zéró hulladékot emlegetni, sokkal eredményesebb a feleslegtermelés költségnövelő hatásáról beszélni. Az irodai környezetben pedig nem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével kell érvelni, hanem az energiakiadások lefaragásának lehetőségével. A hatékony párbeszéddel mindenki nyer: az egyén, a vállalat és végső soron a világ.

Itt olvashatja dr. Georg Winter, a környezettudatos vállalatirányítás atyja tanácsait a sikeres és környezetbarát cégműködéshez.

Tények
1. Gazdasági rendszerünk és modellünk alapvetően növekedéspárti ideológiára épül. E mellett próbálunk beszélni a fenntarthatóságról, de ez önmagában ellentmondás: véges rendszerben nem lehet végtelen növekedést fenntartani.
2. A növekedéspárti világban alapvetően nem boldogok az emberek.
3. A fogyasztói társadalom, a termelés misztifikálása (mindenek felettisége), a „gazdaságvallás”, a „tudományvallás” és a felgyorsult technológiai fejlesztések nem vezettek a vágyott világba.
4. Az átalakulás nem lesz gyors, és nem történhet meg a jelenlegi társadalmi modellel szemben sem az egyén, sem a vállalatok szintjén. A fenntarthatósági eszmék megjelenését lehet katalizálni, ha sikerül a vállalat üzleti modelljéhez igazítani a külvilágból érkező társadalmi és környezeti elvárásokat.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo