Nem az a lényeg, mit tudsz, hanem az, hogyan kommunikálod

Csak lassan fog a világ ráállni a fenntartható pályára, és az átalakulásban a nagyvállalatoknak kulcsszerepük lesz. A siker fontos eleme a kommunikáció.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelmúltban a GreenBiz, zöldüzletre szakosodott amerikai portál publikált egy cikket, amely azt taglalta, hogyan lehet hatékonyan terelni a fenntartható üzleti modell felé a világ vezető társaságait. Az írás a VOX


Kép:PParchív

Global, a Weinreb Group Sustainability Recruiting és a Berkeley közös felmérésére hivatkozott, amelyben a Fortune 100-as listából kiválasztott 32 amerikai állami és magánkézben lévő nagyvállalat fenntarthatóságért felelős vezetőjét kérdezték. A szakemberek egybehangzóan állították: a társadalmi és környezeti szempontokat le kell fordítani az adott vállalat nyelvére, vagyis a fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni. A változás a cégkultúra határain belül fog megtörténni, nem azzal szemben.
- A fenntarthatóság zsargonjait el kell kerülni. A társadalmi és a környezeti szempontokat az üzleti szereplők nyelvén kell tolmácsolni úgy, hogy azokat a felelős vezetők megértsék. A „versenyképesség növelése" vagy a „vevői igény kielégítése" lehet a jó irány - mutatott rá Kathrin Winkler, az EMC fenntarthatósági tanácsadója.

A fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni

A Novelisnél hasonló szerepet betöltő John Gardner így fogalmazott:
- Hiába vagyok otthon a tudomány és a környezetvédelem területén, ha nem tudom meggyőzni a vezetőket, hogy miért járnak jól az általam javasolt megoldásokkal. Az üzleti célokba kell beágyazni a fenntarthatóság céljait.

A fenntarthatósági szakembereknek nem az a dolguk, hogy a vállalat falain belül a fenntarthatóság eszméjét hirdessék. Ahhoz, hogy ezek gyökeret eresszenek a vállalati kultúrában, először a társaság üzleti célját kell megérteni. A termelővállalatnál értelmetlen zéró hulladékot emlegetni, sokkal eredményesebb a feleslegtermelés költségnövelő hatásáról beszélni. Az irodai környezetben pedig nem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével kell érvelni, hanem az energiakiadások lefaragásának lehetőségével. A hatékony párbeszéddel mindenki nyer: az egyén, a vállalat és végső soron a világ.

Itt olvashatja dr. Georg Winter, a környezettudatos vállalatirányítás atyja tanácsait a sikeres és környezetbarát cégműködéshez.

Tények
1. Gazdasági rendszerünk és modellünk alapvetően növekedéspárti ideológiára épül. E mellett próbálunk beszélni a fenntarthatóságról, de ez önmagában ellentmondás: véges rendszerben nem lehet végtelen növekedést fenntartani.
2. A növekedéspárti világban alapvetően nem boldogok az emberek.
3. A fogyasztói társadalom, a termelés misztifikálása (mindenek felettisége), a „gazdaságvallás”, a „tudományvallás” és a felgyorsult technológiai fejlesztések nem vezettek a vágyott világba.
4. Az átalakulás nem lesz gyors, és nem történhet meg a jelenlegi társadalmi modellel szemben sem az egyén, sem a vállalatok szintjén. A fenntarthatósági eszmék megjelenését lehet katalizálni, ha sikerül a vállalat üzleti modelljéhez igazítani a külvilágból érkező társadalmi és környezeti elvárásokat.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo