Nem az a lényeg, mit tudsz, hanem az, hogyan kommunikálod

Csak lassan fog a világ ráállni a fenntartható pályára, és az átalakulásban a nagyvállalatoknak kulcsszerepük lesz. A siker fontos eleme a kommunikáció.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelmúltban a GreenBiz, zöldüzletre szakosodott amerikai portál publikált egy cikket, amely azt taglalta, hogyan lehet hatékonyan terelni a fenntartható üzleti modell felé a világ vezető társaságait. Az írás a VOX


Kép:PParchív

Global, a Weinreb Group Sustainability Recruiting és a Berkeley közös felmérésére hivatkozott, amelyben a Fortune 100-as listából kiválasztott 32 amerikai állami és magánkézben lévő nagyvállalat fenntarthatóságért felelős vezetőjét kérdezték. A szakemberek egybehangzóan állították: a társadalmi és környezeti szempontokat le kell fordítani az adott vállalat nyelvére, vagyis a fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni. A változás a cégkultúra határain belül fog megtörténni, nem azzal szemben.
- A fenntarthatóság zsargonjait el kell kerülni. A társadalmi és a környezeti szempontokat az üzleti szereplők nyelvén kell tolmácsolni úgy, hogy azokat a felelős vezetők megértsék. A „versenyképesség növelése" vagy a „vevői igény kielégítése" lehet a jó irány - mutatott rá Kathrin Winkler, az EMC fenntarthatósági tanácsadója.

A fenntarthatósági célokat a fő üzleti célok szolgálatába állítva kell megfogalmazni

A Novelisnél hasonló szerepet betöltő John Gardner így fogalmazott:
- Hiába vagyok otthon a tudomány és a környezetvédelem területén, ha nem tudom meggyőzni a vezetőket, hogy miért járnak jól az általam javasolt megoldásokkal. Az üzleti célokba kell beágyazni a fenntarthatóság céljait.

A fenntarthatósági szakembereknek nem az a dolguk, hogy a vállalat falain belül a fenntarthatóság eszméjét hirdessék. Ahhoz, hogy ezek gyökeret eresszenek a vállalati kultúrában, először a társaság üzleti célját kell megérteni. A termelővállalatnál értelmetlen zéró hulladékot emlegetni, sokkal eredményesebb a feleslegtermelés költségnövelő hatásáról beszélni. Az irodai környezetben pedig nem az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével kell érvelni, hanem az energiakiadások lefaragásának lehetőségével. A hatékony párbeszéddel mindenki nyer: az egyén, a vállalat és végső soron a világ.

Itt olvashatja dr. Georg Winter, a környezettudatos vállalatirányítás atyja tanácsait a sikeres és környezetbarát cégműködéshez.

Tények
1. Gazdasági rendszerünk és modellünk alapvetően növekedéspárti ideológiára épül. E mellett próbálunk beszélni a fenntarthatóságról, de ez önmagában ellentmondás: véges rendszerben nem lehet végtelen növekedést fenntartani.
2. A növekedéspárti világban alapvetően nem boldogok az emberek.
3. A fogyasztói társadalom, a termelés misztifikálása (mindenek felettisége), a „gazdaságvallás”, a „tudományvallás” és a felgyorsult technológiai fejlesztések nem vezettek a vágyott világba.
4. Az átalakulás nem lesz gyors, és nem történhet meg a jelenlegi társadalmi modellel szemben sem az egyén, sem a vállalatok szintjén. A fenntarthatósági eszmék megjelenését lehet katalizálni, ha sikerül a vállalat üzleti modelljéhez igazítani a külvilágból érkező társadalmi és környezeti elvárásokat.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo