Most dől el, milyen lesz Európa levegője

Mivel az Európai Unió most - érthető okokból - a gazdaságélénkítésre koncentrál, ezért a környezetvédelemnek is hangsúlyoznia kell azt, hogy ez anyagilag is megtérülő befektetés - véli a Levegő Munkacsoport.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:Pixabay

A légszennyezés csökkentési lehetőségeiről tartott megbeszélést nemrég a környezetvédő szervezeteket tömörítő legnagyobb európai szövetség, az Európai Környezetvédelmi Iroda (EEB). A brüsszeli találkozón elsősorban a tervezett új uniós irányelvek lehetőségeiről és hátrányairól esett szó. A tagországok károsanyag-kibocsátását szabályozó határértékekről szóló irányelv (NECD) tervezetébe sikerült belefoglalni olyan előírásokat, amelyeket a környezetvédő szervezetek is régóta támogatnak. Ilyen a metán és a PM2,5(két és fél mikrométernél kisebb átmérőjű részecskék) kibocsátásának korlátozása. A tagállamok közül azonban sokan nem fogadják el a rájuk vonatkozó adatokat, és azzal érvelnek, hogy a szennyezés nagy része szomszédaiktól származik. Bár ez igaz, logikátlan ezzel érvelni, hiszen a határokat nem tisztelő légszennyezés éppen a közös európai fellépés fontosságát emeli ki. Az új irányelvek alapjául szolgáló számítási modell (GAINS) ugyanakkor kétségtelenül nem tökéletes. Például azt vetíti elő, hogy 2030-ra minden tagországban csak villanymozdonyok lesznek. Ez a magyar (és általában a kelet-európai) helyzetet tekintve túlzottan optimistának tűnik - írja a Levegő Munkacsoport közleménye.

A levegőszennyezés csökkentésére szánt új jogszabály-tervezeteket az újonnan kinevezett Európai Bizottság levette volna a tárgyalóasztalról, azonban ezt egyelőre szerencsésen sikerült közös erőfeszítéssel megakadályozni, többek között azért is, mert az új Bizottság is belátta, hogy ezzel több évnyi előkészítő munka veszne kárba. Az Európai Unióban most a gazdaság élénkítésére koncentrálnak, ezért a környezetvédő szervezetek is egyetértettek abban, hogy a levegőszennyezés csökkentésének pénzügyi előnyeit is kell hangsúlyozni. Évente óvatos becslések szerint is évente 300 és 900 millió euró közé tehetők a levegőszennyezés egészségügyi költségei az unióban, a szennyezés csökkentésének költségei viszont ennél sokkal kisebbek lennének. Így a szigorúbb szabályozás (és annak betartása) nemcsak az európai polgárok életminőségét javítja, hanem a tagországok költségvetési terheit is csökkentené.

Nem csak egészséges és zöld, még munkahelyeket is teremt a biciklizés
Több embert foglalkoztat Európában a kerékpár-ipar, mint a bányászat és majdnem a dupláját az acéliparnak. Egy friss tanulmány szerint már most 650.000 munkahelyet hozott létre, ami 2020-ra egymillióra nőhet.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo