Magyar diák is volt a NASA díjazottjai között

Idén első alkalommal vehetett részt európai csapat is a NASA rendezésében évente megtartott Design Challenge repülőgép-tervezői versenyen. A sikeres lebonyolítás érdekében a NASA együttműködésre lépett a német Német Repülés- és Űrügyi Kutatóközponttal. A győztes csapat tagja volt a korábbi BME-s hallgató Varga Soma is.

Nem egyszerű feladat olyan ötlettel előállni, amely azokat a drasztikus százalékos csökkentéseket teljesíteni képes, amelyet a nemzetközi hatóságok a repülőgép-tervezők elé állítanak.

A verseny fő célja az olyan, egyre égetőbb kérdések feloldása a repülőiparban, mint a lakott területek zajterhelésének és a repülőgépek károsanyag-kibocsátásának csökkentése.
A mérnökhallgatóknak azonban nem szárnyalhatott határok nélkül a fantáziája, hiszen olyan technológiai megoldásokat kellett ötvözniük innovatívan, amellyel tervük teljesíteni tudja a legkésőbbi, 2035-ös üzembe lépési dátumot, és amellyel a gyártási költségek sem szöknek túlzottan magasba.

Az "Urban Liner" koncepciójukkal a müncheni diákoknak, úgy tűnik, mégis sikerült ezt megvalósítani, amelyet idén szeptemberben a NASA mérnökei előtt is prezentálhattak egy konferencián. Prezentációjuk végeztével lehetőségük volt bepillantani az USA és a NASA aktuális kísérleti repülőgépeinek programjaiba is.

Szeméttel hajtaná meg a repülőit a British Airways
Együttműködésre lépett egy megújuló üzemanyagokat gyártó céggel a British Airways olyan hulladékfeldolgozók tervezésére és létesítésére, amelyek megújuló repülőgép-üzemanyagot állítanak elő háztartási hulladékból.
Tervükkel a "Subsonic", vagyis hangsebesség alatti utasszállító repülőgépek csoportját erősítik, ám az egyre ígéretesebb akkumulátortechnológiának köszönhetően hibrid meghajtással. Annak érdekében, hogy a károsanyag-kibocsátást 80 százalékkal és az üzemanyagigényt 60 százalékkal csökkenteni tudják, egyszerre kellett valamely találékony ötlettel előállniuk az aerodinamika és a meghajtási lánc szempontjából is. Így született meg az egyetlen gázturbinás hajtóművel ellátott, 300 utas befogadására képes Urban Liner.

Tervük egyik fő célja az volt, hogy egy olyan repülőgépet alakítsanak ki, amellyel a jövőbeni sűrűn lakott repülőterek is megközelíthetővé és egymással összeköthetővé válnak, így növelve ötletük piaci versenyképességét a konkurenciával szemben. (Jetfly)

 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo