Két hét múlva itt az Óra

Március 28-án a világ számos nagyvárosa, közintézménye, vállalata és otthona elsötétül egy órára, hogy szimbolikusan kiálljon az éghajlatváltozás elleni harc fontossága mellett. A Föld Órája idén is a tettekről szól, a vállalásokat és a cselekvést ünnepli. A munka már megkezdődött, most bemutatjuk, hogyan.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: WWF

A világ nem egészen két hét múlva sötétségbe borul egy órára, azonban az éghajlatváltozás elleni küzdelem itt nem áll meg, sőt. Amikor kilenc éve Sydneyből útjára indult a mozgalom, a szervezőknek csupán annyi célja volt, hogy a díszkivilágítások lekapcsolásával figyelmeztessenek a hétköznapi energiapazarlás éghajlatváltozásban betöltött szerepére és arra, hogy csupán egy gombnyomás kell ahhoz, hogy változtassunk a szokásainkon és ezzel időt adjunk magunknak.

A Föld Órája kezdeményezésről itt olvashat részleteket!

Az azóta eltelt években a Föld Órája a világ legnagyobb közösségi kezdeményezése lett, amely 162 ország, több mint 7000 városában köt össze vállalatokat, intézményeket és magánszemélyeket az egy órán túlmutató cselekvés előmozdításában, hogy együtt küzdjünk az éghajlatváltozás hatásai ellen. A Föld órája idei célkitűzései között szerepel a megújuló energiaforrásokhoz való hozzáférés biztosítása Thaiföldön, Tanzániában és a Fülöp szigeteken, néhány helyi természetvédelmi projekt kiemelt támogatása többek között Ugandában, Indonéziában, Új Kaledóniában, Portugáliában és Kolumbiában, illetve néhány fenntarthatóságot célzó törvénytervezet elfogadtatása Ugandában, Nepálban és Malajziában.

A WWF az Európai Unió energia stratégiájának egyik tanácsadójaként idén többek között olyan folyamatok szakmai előkészítői között dolgozik, amelyek a fenntartható gazdasági és társadalmi fejlődés célkitűzéseihez igazodó munkahelyek teremtését, csökkentett energiahasználatú otthonok támogatását, illetve a fenntartható kereskedelmi és mezőgazdasági elvek bevezetését célozzák. Az Európai Bizottság által nemrégiben publikált energiaügyi és fenntarthatósági keret stratégia helyes irányban történő felépítéséhez a WWF február végén megjelentette 10 pontból álló javaslatcsomagját, melynek első helyén az éghajlatváltozás általi fenyegetettségre való fokozottabb odafigyelés szerepel. Emellett az anyag kiemeli, hogy a befektetői bizalom nem csupán az árakra épül, a megújuló energiák hasznosításban élen járni együtt jár új munkahelyek teremtésével, az energiahatékonyság infrastruktúrájáról szóló egyeztetésbe pedig feltétlenül be kell vonni a civileket is.

Indul a Nagy Zöldítési Akció
A WWF Magyarország meghirdeti a Föld Órája Magyarország kihívásához kapcsolódó Nagy Zöldítési Akcióját. Március 21-én, egy héttel a Föld Órája előtt, Magyarország települései versengenek majd a Föld Órája Fővárosa címért. Elérkezett a cselekvés ideje: mutassuk meg, hogy változtathatunk az éghajlatváltozáson!
Ezekben a pillanatokban is egyre nő azoknak a magánszemélyeknek, intézményeknek, vállalatoknak és magyarországi településeknek a száma, amelyek foldoraja.hu oldalon regisztráltak és jelezték, hogy mivel kapcsolódnak az akcióhoz. Iskolák, óvodák és gyermekkórházak állnak ki a környezettudatos nevelés fontossága mellett szerte az országban, miközben egyre több hotel és szálláshely kötelezi el magát fenntartható lakosztályok létesítése mellett, és egyre több vállalat érzi fontosnak, hogy valódi tettekkel álljon ki egy fenntarthatóbb jövő mellett.

A 2015-ös Föld Órája Magyarország főtámogatója, a Coca-Cola Magyarország is számos vállalást tett már ennek érdekében. A zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz-palackozója például fenntartható vízgazdálkodási gyakorlatáért 2014-ben érdemelte ki a European Water Stewardship (EWS) rendszer arany minősítését, amit rajta kívül mindössze néhány  palackozó birtokol Európában. A vállalat a víz előkezelési folyamatának megreformálásával éves szinten 6.600 m3 vízmegtakarítást ért el. Az így megtakarított teljes vízmennyiség 36,5 évre fedezné egy átlagos magyar család vízfogyasztását, elegendő lenne 80.000 fürdésre, 800.000 mosogatásra vagy 50.000 autómosásra.

A vízfogyasztás mérséklése és a vízkészletek védelmére fordított figyelem egyébként is elengedhetetlen egy multinacionális vállalat életében. Ehhez a Coca-Cola Alapítvány többek között a WWF szemléletformálója roadshow-ja, az Élő Duna Turné támogatásával kíván hozzájárulni, melyet a Föld Órája előtt egy héttel, március 21-én meg is tekinthetnek az érdeklődők a Szent István Parkban. A WWF Magyarország önkénteseivel támogatóival és szimpatizánsaival ezen a napon a FŐKERT Miénk itt a Park! elnevezésű tavaszi parktisztítási akciójához csatlakozik. A Főváros mellett a szervezők idén a többi települést is cselekvésre szólítják! A Föld Órája Fővárosa idén az lesz, aki március 21-én a legsikeresebb város-zöldítő programot hajtja végre.

Emellett a WWF Magyarország idén a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Tiszatarján számára szervez gyűjtést a településsel együttműködésben megvalósuló fenntartható településgazdálkodási modell kiterjesztéséhez, melynek keretein belül tízre szeretnénk növelni a tarjáni vízibivalyok számát.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo