Nem az a gond, hogy elfogy az olaj

2020-tól a mai duplájára is nőhetnek az olajárak a Financial Timesnak nyilatkozó elemző szerint. 2036-ra várható az olajhozam-csúcs, onnantól kezdve (jelentős részben a csökkenő kereslet miatt) már csak esni fog az olaj eladásából szerezhető profit.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Wood Mackenzie olajipari szakértő a FT-nak azt mondta, hogy a következő 20 évben drámaian csökkenhet az olaj iránti kereslet. Szerinte az önvezető és az elektromos járművek elterjedése miatt jelentősen csökkenni fog a kereslet a fosszilis üzemanyagokra.

Teljesíthetetlen a párizsi klímaegyezmény e három szektor zöldülése nélkül
Hiába nyernek teret az áramtermelésben a megújuló energiaforrások, a fűtésnél, a hűtésnél és a közlekedésnél elenyésző mennyiségű megújulót használunk. Ezeknél még mindig az olaj és a földgáz az úr.
Az önvezető járművek akkor is csökkenthetik az olajfogyasztást, ha nem elektromos, hanem hagyományos motorral közlekednek, mert egyszerűen üzemanyaghatékonyabbá teszik a közlekedést, kevesebb felesleges kanyarral, várakozással végzik el ugyanazt a feladatot, mint az emberek vezette járművek. Ehhez hasonlóan, mondta Mackenzie, az elektromos automata járművek is kevesebb energiát használnak majd fel, mint a hagyományos autók.

A mostani tendencia alapján még nő a kereslet az olaj iránt, ez főleg a kínai fogyasztásnak köszönhető: rengeteg ember most engedheti meg magának először, hogy autót vegyen, és ők inkább a hagyományos motorokat preferálják az elektromosok helyett. Azonban a közelmúltban már Kínában is bevezettek az elektromos és alacsonyabb kibocsátású autókat érintő kedvezményeket – nem beszélve arról, hogy Kína az elektromos autók gyártásában is vezető szerepre tör – ami miatt ez a trend is hamar átfordulhat.

A csökkenő igényre az olajtársaságok az olajár emelésével reagálhatnak - ez a tendencia már 2020-ra a mai duplájára növelheti az árakat a szakértő szerint - ami a fogyasztókat és a gyártókat is tovább lökheti az elektromos autók irányába.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo