A fogyasztás a lényeg, nem a kibocsátás

Az autóvásárlóknak elsősorban az üzemanyag-hatékonyság fontos az autó kiválasztása során, a szén-dioxid-kibocsátás például a fontossági tényezők listáján idén a negyedik helyre szorult a tavalyi másodikról. Ezért is nyilatkozott úgy a gyártók és a szállítók 29 százaléka, hogy továbbfejlesztik a belsőégésű motorokat - közölte a KPMG Hungária könyvvizsgáló és tanácsadó társaság.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az autóipari vezetői felmérésből az is kiderül: az autóipar jövőjét várhatóan az elektromos technológiákat körülvevő bizonytalanság, a globalizáció, a gyors urbanizáció és a változó fogyasztói magatartás fogja meghatározni a következő öt évben. Mathieu Meyer, a KPMG autóipari szektorának vezetője szerint ez szembemegy az eddigi fejlesztési irányokkal, ugyanakkor jel is arra, hogy az új technológiák térnyerése hosszabb időt vesz majd igénybe a vártnál.

A plug-in hibrid technológiába a válaszadók 24 százaléka, míg a tisztán akkumulátoros technológiákba csak 8 százaléka tervez befektetni. A válaszadók 86 százaléka szerint a BRIC-országok (Brazília, Oroszország, India, Kína) és a fejlődő piacok jelentős növekedése uralkodó trend az iparágban. A válaszadók mintegy 60 százaléka szándékozik növelni befektetéseit a BRIC-országokban, amelyekből 2018-ra várhatóan az autóeladások 50 százaléka származik majd. A gyártók ugyanakkor nagy növekedési lehetőséget látnak a kelet-európai és délkelet-ázsiai piacokon is a következő 3-5 évben.

A válaszadók jelentős része az eladás és a gyártás csökkenését várja Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. Az Egyesült Államokban a válaszadók 40 százaléka szerint a járműeladások stagnálnak vagy növekednek majd. A megkérdezettek többsége emelkedő eladási adatokat vár a BRIC-országok mellett Indonéziából, Malajziából, Mexikóból és Dél-Afrikából.

A szakértők szerint a városi területeken a járműhasználat korlátozása jelentős hatással lesz az autók dizájnjára is. Kisebb autók jönnek könnyebb anyagokkal, például szénszállal, titániummal, műanyaggal. A válaszadók 43 százaléka szerint ezeket az anyagokat 5-10 éven belül tömeggyártásban fogják előállítani. Miközben a fejlett piacok költségtudatos vásárlói kisebb, üzemanyag-hatékonyabb járműveket választanak, ennek az ellenkezője figyelhető meg a fejlődő piacokon, ahol a vásárlók nagyobb, drágább járműveket keresnek.

Egyes globális trendek az üzleti életre is hosszú távú hatással lesznek. Itt olvashatja, melyek azok, amelyek várhatóan befolyásolják a jövő üzletét.

A felmérésben 31 ország kétszáz autóipari vezetője vett részt, köztük autógyártók, beszállítók, kereskedők, pénzügyi szolgáltatók, autókölcsönzők és mobilitási szolgáltatásokat kínáló vállalatok munkatársai. A válaszadók 39 százaléka az Európa, Közép-Kelet, Afrika régióból származik, 37 százalék Ázsia és Óceániából, 24 százaléka pedig Amerikából.

Nem „lila köd” zöldnek lenni!
A világot kis lépésekben lehet megváltani, kezdjük tehát otthon! A zöldebb élet ráadásul elsősorban takarékosságra tanít, vagyis nemcsak a környezetnek tesz jót, hanem a pénztárcának is. Ha lekapcsoljuk a villanyt, amikor kimegyünk a szobából, az a legalapvetőbb zöld cselekedet. Miként az is, hogy ne hagyjunk semmilyen gépet „standby” üzemmódban, és húzzuk ki a telefontöltőt a falból, ha már nem használjuk. Apróságnak tűnik mindez, de ha sokan és rendszeresen tesznek így, az az áramszámla mellett a Föld szempontjából is számít.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo