Világfürdő épül Hajdúszoboszlón

Magyarország kiemelt hangsúlyt fektet a turizmus fejlesztésére, mint a sikeres és versenyképes magyar gazdaság fontos pillérére. Cél, hogy hazánk Európa gyógy- és wellnessközpontjává váljon. E stratégia keretében az észak-alföldi régió turisztikai központjának és Magyarország 2. leglátogatottabb városának számító Hajdúszoboszlón a jövőben 2,25 milliárd forint európai uniós támogatással, 4,5 milliárd forintos összköltségvetésből példátlan gyógyhelyi fejlesztés valósul meg.

Az Aqua Palace beruházás révén Európa legnagyobb fürdőkomplexuma valóságos "világfürdővé" válik, amelyre méltán lehetünk büszkék. A turizmusélénkítés alapelveivel összhangban a projekt a termálvagyon hasznosítását, a gyógyhelyek és fürdők fejlesztését, valamint az ezekre épülő egészségügyi szolgáltatások bővítését célozza. Hatására munkahelyek jönnek létre, nő a térség turisztikai és gazdasági vonzereje, erősödnek a vállalkozások.

Kedvelt célország vagyunk

Magyarország kedvelt célországa sok külföldi turistának, és szerencsére mind több magyar kíváncsi tágabb lakóhelyére. Hazánk sok attrakcióval várja a látogatókat és büszke értékeire. A széles kínálatból is kiemelkedik azonban a termálvizek jelentősége, hiszen hazánk gyógyvíz nagyhatalom. Adottságaink átgondolt fejlesztésével tehetjük Magyarországot Európa gyógy- és wellnessközpontjává. A termálvízre épülő turizmus egyre nagyobb méreteket ölt, de továbbra is sok lehetőséget kínál. Ezek kihasználása mindannyiunk közös érdeke és felelőssége. A magyar fejlesztési stratégiában ezért kiemelkedő helyet foglal el a termálvizes gyógyhelyek és fürdők fejlesztése, valamint a fürdőkre épülő egészségügyi szolgáltatások bővítése. A téma különösen aktuális 2008-ban, amelyet a Magyar Turizumus Zrt. a vizek évének nyilvánított.

A turizmus támogatását annak kedvező széles társadalmi, gazdasági hatásai indokolják, amelyek egyeznek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben szereplő célkitűzésekkel is. A bővülő turizmus a gazdaságfejlesztés új irányát nyitja meg, hiszen hatására erősödnek és versenyképesebbé válnak a kis- és középvállalkozások, új munkahelyek jönnek létre, korábban elmaradottabb térségek kapcsolódnak be a gazdaságba, valamint nőnek az önkormányzatok és az állam adóbevételei. A turisztikai célpontok fejlesztése tehát az egész ország számára komoly előnyöket biztosít.

Kiemelt projekt

Hajdúszoboszlón található Európa legnagyobb fürdőkomplexuma, amely azonban nem használja ki teljes mértékben adottságait. A gyógyfürdő fejlesztésére a város önkormányzatának majdnem kizárólagos tulajdonában álló Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt. nyújtott be pályázatot a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez. A 4,5 milliárd forintos összköltségvetésű projektet a Kormány 2007 júliusában nevesítette kiemelt projektként, és 2,25 milliárd forintnyi európai uniós támogatást hagyott jóvá. A "Hajdúszoboszló gyógyhelyi fejlesztése - Aqua-Palace Élményfürdő " című projekt révén a település nemzetközileg elismert gyógyhely és fürdővárossá, dr. Pávai-Vajna Ferenc geológus, a hajdúszoboszlói gyógyvíz felfedezőjének szavaival élve "világfürdővé" válik.

A beruházás révén a fürdő egész évben magas színvonalú, változatos szolgáltatásokkal várja majd az üdülni és gyógyulni vágyókat, kielégítve minden korosztály igényeit. A projekt keretében megvalósuló Aqua Palace fedett élményfürdő 15 ezer m2-en, 1600 m2 vízfelülettel, egyszerre 1000 fő befogadására lesz alkalmas. A gyógyfürdő mellett a jövőben gyermek- és családi fürdők, szaunablokk, élményfürdők, napozó terasz, valamint fitness, wellness és gasztronómiai szolgáltatások várják majd a látogatókat. A beruházás a tervek szerint 2009 végére fejeződhet be.

A projekt révén bővül Hajdúszoboszló turisztikai kínálata, a vonzerő fokozása révén pedig nő a vendégforgalom, és javul a régió versenyképessége. Közvetlen hatásként a fürdőben 30 új munkahely jön létre, a más szolgáltatókra és más szektorokra átgyűrűző pozitív hatások azonban ennek sokszorosát is eredményezhetik. A beruházás hozzájárul ahhoz, hogy a világfürdővé váló Hajdúszoboszló a régió turisztikai központja marad, és továbbra is megőrzi a hazai idegenforgalmi piacon a vendégek számát tekintve Budapest után a 2. helyét.

Véleményvezér

Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo