A Vegyépszer Zrt. és a Hídépítő Zrt. által mintegy 54 milliárd forintos költséggel kivitelezett átkelő a jobb és bal parti ártéri híddal együtt 1700 méter hosszú.
A mérnöki alkotás a világ legnagyobb fesztávú kosárfüles hídja. A középen egymáshoz boruló acélívekre függesztett kábelek acélgerendákat tartanak. A rájuk épített pályájú, szaknyelven kosárfülesnek nevezett szerkezetű hidak között ennek a medernyílása a legnagyobb a világon, pontosan 307,8 méter. Ám átveszi az ország legnagyobb nyílású hídja címet is a 290 métert felölelő fővárosi Erzsébet hídtól.
A hídrendszer a tervezett M8-as nyugat-keleti autópálya középső, 5,2 kilométeres része, az Alföldön az 51-es, a jobbparton pedig az M6-os autópályához csatlakozik.
A 41 méter széles pályatesten irányonként két, egyenként 3,75 méteres széles forgalmi- és egy 3,5 méteres leállósáv épült. Az egyik oldalon 2,4 méteres járda, a másikon ugyan ilyen széles kerékpárút is van. A főhíd pályája olyan magasan húzódik, hogy alatta árvíz idején is áthaladhatnak a hajók.
A dunai átkelőt akorábbi tervek szerint 2006. november 30-án adták volna át rendeltetésének.