A közlekedés operatív program keretében felhasználható forrásokkal szinten tartható a infrastrukturális befektetések GDP-hez viszonyított aránya, amely jelenleg 2 százalék - mondta a magyar közlekedéspolitika aktuális kérdéseiről szóló nyitóelőadásában a főosztályvezető.
A közlekedéspolitikának folyamatos kihívásokkal kell szembenéznie, ilyen volt az uniós csatlakozás szándéka, a csatlakozás ténye, és napjainkban az integrációs folyamat maga - vázolta fel az előadó.
Az utóbbi időszak változásai közül kiemelte: Románia és Bulgária csatlakozása radikálisan megváltoztatta a közlekedési viszonyokat Magyarország keleti csatlakozó útjain. Rámutatott: ezekhez alkalmazkodni kell, ezeket az igényeket ki kell szolgálni, a fenntartható fejlődés követelményeinek megfelelve. Dél-Dunántúl legjelentősebb fejlesztéseként említette az M6-os, M60-as autópálya megépítését Pécsig 2010-re.
A vasutat is fejlesztik
A vasúti közlekedésre vonatkozó kérdésre az MTI-nek nyilatkozva Szűcs Lajos kiemelte: a közlekedéspolitikában az elmúlt tíz évben a gyorsforgalmi útfejlesztés kapott hangsúlyt gazdaságélénkítő szerepe miatt, a hosszú távú fenntarthatóság azonban azt igényli, hogy ismét előtérbe kerüljenek a környezetet kevésbé terhelő közlekedési módok.
Jelezte: a gyorsforgalmi utak fejlesztésével párhozamosan megy a vasút rekonstrukciója, elsősorban a Helsinki IV. és V. korridor mentén, illetve azt követően kezdődhet déli irányban az V/C korridor fejlesztése is. (Június 15-étől augusztus 31-éig szombatonként 8 órától vasárnap 22 óráig nem közlekedhetnek az utakon 7,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsik.)