Nem lesz céges infúzió

Tartózkodni kell a cégek mesterséges életben tartásától, és a presztízsberuházásoktól. A minél nagyobb hozzáadott értékű termelésre kell törekedni.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv célja elsősorban az exportképes tevékenységek támogatása és az innováció ösztönzésének elősegítése - mondta Csabina Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) főosztályvezetője. Az Europrosperitas 2010 Alapítvány által szervezett, A gazdasági versenyképesség növelése a határ menti régiókban című konferencián felszólaló Csabina Zoltán szerint tartózkodni kell a vállalatok mesterséges életben tartásától, és nem célszerű a presztízsberuházások támogatása sem. Cél, hogy az ország gazdasági szerkezete a minél nagyobb hozzáadott értékű termelés irányába tolódjon el.

Elhangzott, hogy a Világgazdasági Fórum legutolsó felmérése szerint a versenyképességi ranglistán Magyarország jelenleg a 47. helyen áll, míg tavaly a 36. volt. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv célja a foglalkoztatás bővítése és a tartós növekedés elősegítése. Ez összhangban van az újragondolt lisszaboni stratégiával. A megvalósításhoz a forrásokat az operatív programok biztosítják - mondta Csabina. A gazdaságfejlesztési operatív programban 2007. és 2013. között 800 milliárd forintot különítettek el. Az összegnek harmadát szánják a kutatás-fejlesztésre és innovációra.

Véleményvezér

Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.
Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo