Veres János pénzügyminiszter, Bálint Ákos, a Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatóságának vezetője és Oláh István, a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ elnöke ünnepélyes keretek között mutatták be a Költségvetés Gazdálkodási Rendszer elnevezésű kiemelt projekt támogatási szerződését. A VÁTI Kht. közreműködő szervezet képviseletében Szántó Tamás, a Közigazgatás Operatív Programok Igazgatója adta át a támogatási szerződést a projektgazdának. Az eseményen részt vett Baja Ferenc közigazgatási informatikáért felelős kormánybiztos és Katona Tamás, a Magyar Államkincstár elnöke is.
A fejlesztések irányát és eszközeit az Új Magyarország Fejlesztési Terv Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) fekteti le, amely 2007-2013 közötti periódusban összesen 100 milliárd forintnyi európai uniós és hazai támogatást biztosít a közigazgatás teljesítményének fokozására és az intézmények modernizálására. A tervezett projektek révén javul a közigazgatási szolgáltatások hatékonysága, bővül a felhasználók köre, meghonosodik az ügyfélközpontú szemlélet, valamint egyszerűsödik az ügyintézés.
A célkitűzések megvalósításának fontos állomása a Költségvetési Gazdálkodási Rendszer kiépítése, amely az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program kiemelt projektjeként 11,831 milliárd forint európai uniós és hazai vissza nem térítendő támogatásból készül el 2010-re. A Magyar Államkincstár, valamint a központi költségvetési szervek és intézményeik gazdálkodásának egységes rendszerbe foglalását, átláthatóbbá tételét és a szigorúbb ellenőrzési rendszer kialakítását célzó, valamint jelentős megtakarítást eredményező fejlesztés projektgazdája a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központja.