A szervezet közleménye szerint 2013-ig jelentősen nő a jelenlegi bicikliút-hálózat hossza. A múlt hét óta elérhetőek a kerékpárutak és a kerékpáros közlekedéshez kapcsolódó egyéb infrastrukturális fejlesztések építésére, illetve ezek tervezésére, előkészítésére szolgáló pályázatok a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) forrásaira. A célra ebből a forrásból összesen 14 milliárd forint áll rendelkezésre 2013-ig.
A konstrukció célja a helyközi kerékpárutak, kerékpáros létesítmények kiépítése, a régiók kerékpáros közlekedési infrastruktúrájának kialakítása, bővítése, a biztonság fokozása, a nemzetközi és az országos kerékpárút-hálózatokhoz való csatlakozás biztosítása, a már meglévő útszakaszok hálózatba szervezése.
A múlt héttől érvényes, "Kerékpárút hálózat fejlesztése" című felhívás keretében várhatóan harmincöt pályázat támogatására lesz lehetőség. Benyújtásukra 2008. május 15-től van mód, a felhívás visszavonásáig érvényes.
Vannak más lehetőségek is
Önkormányzati pályázatok esetében a vissza nem téríthető támogatás mértéke térségenként változó, felső határa az elszámolható költségek 80-90 százaléka. A kivitelezésre szóló pályázatok esetében 50-450 millió, előkészítő munkák esetében 1-7 millió forint támogatásra lehet pályázni.
A most megnyíló pályázati lehetőségen kívül a Regionális Operatív Programok (ROP) nyújtanak támogatást a belterületi és mellék-úthálózat melletti kerékpárutak építésére. A GKM pályázataival együtt így 2013-ig több mint 50 milliárd forint lesz elérhető.
A pályázaton a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. mellett önkormányzatok és ezek társulásai vehetnek részt. A pályázat a Közép-magyarországi Régiót leszámítva az ország egész területét érinti - egy, két és három számjegyű utak külterületi szakaszai mellett van lehetőség fejlesztésekre, amennyiben nem érinti az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) nyomvonalát. A hálózatot érintő fejlesztésekhez a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázatai biztosítanak lehetőséget.
Az ÚMFT és hazai forrásból meghirdetésre kerülő pályázati felhívások kölcsönösen előnyben részesítik egymás támogatott projektjeit az összefüggő kerékpárút hálózatok megvalósítása érdekében. A már támogatásban részesített pályázatokhoz kapcsolódó további szakaszok pályázatai többletpontban részesülnek a szakmai értékelés során.