"Azzal, hogy a 4-es főutat megerősítik, a megyehatártól Záhonyig település érintése nélkül haladhat a tranzit forgalom" - mondta a miniszter, hozzátéve: ezt erősíti, hogy augusztus 31-én átadják az M3-as autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszát, így a megyeszékhelyet is elkerüli a kamionforgalom.
Az idén elkészülnek az M3-as autópálya folytatásának tervei. A sztráda első kiépítésben Vajáig tart, onnan autóútként épül Vásárosnaményig. Ehhez kapcsolódik Vajánál az M49-es autóút, mely Csengeren át Szatmárnémetibe vezet. Erről a magyar-román kormányközi egyeztetésen állapodtak meg.
Veres János szólt a regionális fejlesztési tanács azon döntéséről, miszerint az alsóbbrendű utak felújítására, megerősítésére elnyert pénzből az első két évben 110 kilométeren újul meg a közúti hálózat, lehetővé téve, hogy valamennyi kistérségi központ összeköttetésére jó út álljon rendelkezésre.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében eldöntött közlekedési beruházások lényegében az Észak-alföldi régió egyes térségei közötti kohéziót erősítik - mondta Gazda László, a régiós fejlesztési tanács elnöke.
Hozzátette: újdonság, hogy a döntéshozók elfogadták a 4-es főút négy sávos kiépítését, amely a régió fő tengelyét adja. Ezt erősíti, hogy Budapest és Debrecen között az uniós forrásokból átépítik a vasutat óránként 160 kilométeres sebességű vonatok közlekedésére. Törekednek arra is, hogy a debreceni repülőtér teljes mértékben betöltse regionális szerepét - mondta Gazda László.