Aláírták ugyanis a Bács-Kiskun megyei Kalocsa központját Kiskörös városközpontjával összekötő út felújításáról szóló támogatási szerződést. De ugyanígy pecsét kerül Békés megyében a Körösladány-Gyomaendrőd, az Okány-Vésztő, a Zsadány-Okány, valamint az ország egyik legfontosabb dinnyeszállító útvonalának számító Kevermes-Medgyesegyháza-Orosháza összekötő út felújítását lehetővé tévő szerződésekre is - az Új Magyarország Fejlesztési Terv részeként.
Legalább annyira rossz állapotú, mint amennyire nagy forgalmú útszakaszokról van szó, az érintett települések lakói érthetően régóta várják, hogy 52 kilométer hosszan végre elkezdődhessenek a tervek szerint a jövő év szeptemberére véget érő munkálatok.
Több szempontból is fontos a 4429. számú, Kevermes-Medgyesháza-Orosháza összekötő út felújítása, amelyre 2009 szeptemberéig csaknem 631 millió forint, nagyobbrészt európai uniós támogatást fordíthatnak. Ez a 9,3 kilométer hosszú útszakasz ugyanis összeköttetést jelent a 47-es főút és a magyar-román határ között. Ráadásul ez az az útszakasz, amelyen az ország legfontosabb dinnyetermesztő területéről elindulnak a kamionok az Európai Unió piacaira, megélhetést teremtve a térség lakóinak. AZ útszakasz állapota ma erősen leromlott, teherbírását 5-ösre, felületi épségét 4,4-esre értékelik a szakemberek - egy olyan skála szerint, amelyen az 1-es érték a nagyon jót, az 5-ös pedig a nagyon rosszat jelenti.
Békés megye északkeleti részének közlekedése szempontjából legalább ennyire fontos a Körösladányt Gyomaendrőddel összekötő 4232-es, az Okányt Vésztővel összekötő 4235-ös és a Zsadányt Okánnyal összekötő 4236-os számú utak felújítása is, összesen 12,8 kilométer hosszúságban, 814 millió forintos európai uniós támogatással. E szakaszokon nem csak a kátyús útburkolatot kell helyreállítani, de a vízelvezető rendszer is felújításra szorul.
Régóta várja a Bács-Kiskun megyében kistérségi központi szerepet betöltő Kalocsa 18 ezer és Kistőrös csaknem 15 ezer lakója, hogy a két várost összekötő út új burkolatot kapjon. A városközpontokból kifelé vezető szakaszokkal együtt 29,9 kilométer hosszú, ma még kátyús és balesetveszélyes 5301-es számú út felújítása azért is vált különösen sürgőssé, mert a két város közötti vasúti forgalom szüneteltetésével jelentősen megnőtt ennek az útszakasznak a forgalma. A támogatási szerződés aláírásával hamarosan ezen a szakaszon is megkezdődhetnek - összesen 999 millió forint EU-támogatással - az építési munkálatok.