Fellélegezhetnek a bajaiak

Tranzit út épül Baján az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, mely 2009. után tehermentesíti a város lakott területeit.

Az 51. és 55. számú főutak eddig keresztül haladtak a belvároson, a közel 3 km-es, 1,65 milliárd forintból épülő útszakasz azonban lehetővé teszi majd Baja észak-keleti elkerülését. Megvalósulásával a város belterületén csökken a forgalom és a környezetszennyezés, növekszik a közlekedésbiztonság.

Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter az uniós közlekedésfejlesztésért felelős intézményrendszer vezetőivel aláírta a Bács-Kiskun megyei kikötővárosban az EU társfinanszírozást biztosító támogatási szerződést. A projekt lebonyolításáért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felelős. A beruházás teljes költsége bruttó 1,650 milliárd forint.

A beruházás első szakaszát 2004-ben adták át. Az 55. sz. főút átvezetése a Duna felől a Kaszás u. nyomvonalán a belterület keleti szélén épített körforgalomig, valamint a két főút közös elkerülő szakasza déli irányban a Szegedi útig (55. sz. főút) - az ott épített körforgalomig - már elkészült.

A most kezdődő építkezés az 51. sz. főút észak-keleti forgalmát vezeti el a lakott területekről, biztosítva ezzel a szekszárdi és a dunaújvárosi Duna hidak felől érkező tranzitforgalmat. A beruházás ezt követő szakasza a déli országhatár felé irányuló átmenő forgalomtól is mentesíti majd a belvárost.

A megelőző hatásvizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a beruházás eredményeképpen kedvezőbb utazási körülményeket, a megyeszékhely, a főváros könnyebb elérését várhatják a közlekedők, ami jelentősen kihat a régió gazdasági potenciáljára, a foglalkoztatás bővülésének lehetőségére. Ugyancsak a hatásvizsgálat eredménye, hogy a szóban forgó szakaszon évente átlagosan 80 balesettel kevesebbre lehet számítani, a rendezett forgalmi viszonyok között javul a közlekedés biztonsága, csökken az utazási idő.

Az építkezés várhatóan 2008. harmadik negyedévében kezdődik, az átadás 2009. negyedik negyedévében tervezett. Az épülő nyomvonal a város belterületét elkerüli, de annak közelében mezőgazdasági területeken halad, s két csomópontot tartalmaz. Az építkezés idejére az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutak készülnek.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo