Az 51. és 55. számú főutak eddig keresztül haladtak a belvároson, a közel 3 km-es, 1,65 milliárd forintból épülő útszakasz azonban lehetővé teszi majd Baja észak-keleti elkerülését. Megvalósulásával a város belterületén csökken a forgalom és a környezetszennyezés, növekszik a közlekedésbiztonság.
Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter az uniós közlekedésfejlesztésért felelős intézményrendszer vezetőivel aláírta a Bács-Kiskun megyei kikötővárosban az EU társfinanszírozást biztosító támogatási szerződést. A projekt lebonyolításáért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felelős. A beruházás teljes költsége bruttó 1,650 milliárd forint.
A beruházás első szakaszát 2004-ben adták át. Az 55. sz. főút átvezetése a Duna felől a Kaszás u. nyomvonalán a belterület keleti szélén épített körforgalomig, valamint a két főút közös elkerülő szakasza déli irányban a Szegedi útig (55. sz. főút) - az ott épített körforgalomig - már elkészült.
A most kezdődő építkezés az 51. sz. főút észak-keleti forgalmát vezeti el a lakott területekről, biztosítva ezzel a szekszárdi és a dunaújvárosi Duna hidak felől érkező tranzitforgalmat. A beruházás ezt követő szakasza a déli országhatár felé irányuló átmenő forgalomtól is mentesíti majd a belvárost.
A megelőző hatásvizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a beruházás eredményeképpen kedvezőbb utazási körülményeket, a megyeszékhely, a főváros könnyebb elérését várhatják a közlekedők, ami jelentősen kihat a régió gazdasági potenciáljára, a foglalkoztatás bővülésének lehetőségére. Ugyancsak a hatásvizsgálat eredménye, hogy a szóban forgó szakaszon évente átlagosan 80 balesettel kevesebbre lehet számítani, a rendezett forgalmi viszonyok között javul a közlekedés biztonsága, csökken az utazási idő.
Az építkezés várhatóan 2008. harmadik negyedévében kezdődik, az átadás 2009. negyedik negyedévében tervezett. Az épülő nyomvonal a város belterületét elkerüli, de annak közelében mezőgazdasági területeken halad, s két csomópontot tartalmaz. Az építkezés idejére az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutak készülnek.