Fellélegezhetnek a bajaiak

Tranzit út épül Baján az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében, mely 2009. után tehermentesíti a város lakott területeit.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az 51. és 55. számú főutak eddig keresztül haladtak a belvároson, a közel 3 km-es, 1,65 milliárd forintból épülő útszakasz azonban lehetővé teszi majd Baja észak-keleti elkerülését. Megvalósulásával a város belterületén csökken a forgalom és a környezetszennyezés, növekszik a közlekedésbiztonság.

Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter az uniós közlekedésfejlesztésért felelős intézményrendszer vezetőivel aláírta a Bács-Kiskun megyei kikötővárosban az EU társfinanszírozást biztosító támogatási szerződést. A projekt lebonyolításáért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felelős. A beruházás teljes költsége bruttó 1,650 milliárd forint.

A beruházás első szakaszát 2004-ben adták át. Az 55. sz. főút átvezetése a Duna felől a Kaszás u. nyomvonalán a belterület keleti szélén épített körforgalomig, valamint a két főút közös elkerülő szakasza déli irányban a Szegedi útig (55. sz. főút) - az ott épített körforgalomig - már elkészült.

A most kezdődő építkezés az 51. sz. főút észak-keleti forgalmát vezeti el a lakott területekről, biztosítva ezzel a szekszárdi és a dunaújvárosi Duna hidak felől érkező tranzitforgalmat. A beruházás ezt követő szakasza a déli országhatár felé irányuló átmenő forgalomtól is mentesíti majd a belvárost.

A megelőző hatásvizsgálatok egyértelműen kimutatták, hogy a beruházás eredményeképpen kedvezőbb utazási körülményeket, a megyeszékhely, a főváros könnyebb elérését várhatják a közlekedők, ami jelentősen kihat a régió gazdasági potenciáljára, a foglalkoztatás bővülésének lehetőségére. Ugyancsak a hatásvizsgálat eredménye, hogy a szóban forgó szakaszon évente átlagosan 80 balesettel kevesebbre lehet számítani, a rendezett forgalmi viszonyok között javul a közlekedés biztonsága, csökken az utazási idő.

Az építkezés várhatóan 2008. harmadik negyedévében kezdődik, az átadás 2009. negyedik negyedévében tervezett. Az épülő nyomvonal a város belterületét elkerüli, de annak közelében mezőgazdasági területeken halad, s két csomópontot tartalmaz. Az építkezés idejére az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutak készülnek.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo