Elkerülő út épül uniós pénzből

Elkerüli Hosszúhetényt, s így megvédi azt a mára már elviselhetetlenné fokozódott nehézgépjármű forgalomtól az a közel 3 kilométeres új út, amelynek támogatási szerződését a mai nap írták alá. A Komlói kistérség közlekedési kapcsolatait is javító fejlesztés az Új Magyarország Fejlesztési Terv kiemelt projektjeként közel 1,5 milliárd forintból valósulhat meg.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Dél-dunántúli régió mellékútvonal-hálózata rossz minőségű és hiányosan kiépített. A gyenge minőségű, alacsony tengelyterhelést bíró - alsóbbrendű és bekötő - közutak aránya mind a régiós, mind az országos átlagot felülmúlja. A mellékúthálózat teherbírási adatai alapján a legrosszabb helyzetben a Dél-Dunántúl van, mert itt a teljes hálózatnak alig több mint harmada jó vagy megfelelő minőségű. A burkolatok több mint 50 százaléka élettartama végén jár, vagy azon túl van.

Hatványozottan igaz ez a Hosszúhetényen áthaladó 6541 jelzésű útra, melyen a komlói kőbányából kitermelt kő közúti szállításának nagy része történik. Az intenzív nehézgépjármű forgalom a község lakóit egyrészt fokozott balesetveszélynek teszi ki, másrészt elviselhetetlen zaj- és rezgésterhelést okoz. A napi közel 2000 áthaladó jármű közül a nehézjárművek részaránya megközelíti a 20 százalékot.

A Hosszúhetényt jelenleg átszelő 6541. számú út új nyomvonalon megépülő, települést elkerülő szakaszának jelentősége az, hogy ezáltal a mellékutat használó igen jelentős mértékű nehézgépjármű forgalom elkerüli a település belterületét, csökkentve ezzel az ott lakókat érő káros környezeti ártalmakat, balesetveszélyt, rezgésterhelést. Az út megépítésével a 6541. j. országos közút jelentősen le is rövidül, így a menetidő is csökken, emellett gyorsabban lesz elérhető az M6-os autópálya is.

Az elkerülő út közel 3 km hosszúságban 2x1 keresztszelvényi kialakítással, kapaszkodósávval fog megépülni. A szakaszon három négyágú csomópont, két útcsatlakozás és hat útlejáró valósul meg. A közbeszerzési eljárást követően 2008. szeptemberében kezdhetők meg a kiviteli munkák, a beruházás tervezett befejezése: 2009. vége.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo