A Dél-dunántúli régió mellékútvonal-hálózata rossz minőségű és hiányosan kiépített. A gyenge minőségű, alacsony tengelyterhelést bíró - alsóbbrendű és bekötő - közutak aránya mind a régiós, mind az országos átlagot felülmúlja. A mellékúthálózat teherbírási adatai alapján a legrosszabb helyzetben a Dél-Dunántúl van, mert itt a teljes hálózatnak alig több mint harmada jó vagy megfelelő minőségű. A burkolatok több mint 50 százaléka élettartama végén jár, vagy azon túl van.
Hatványozottan igaz ez a Hosszúhetényen áthaladó 6541 jelzésű útra, melyen a komlói kőbányából kitermelt kő közúti szállításának nagy része történik. Az intenzív nehézgépjármű forgalom a község lakóit egyrészt fokozott balesetveszélynek teszi ki, másrészt elviselhetetlen zaj- és rezgésterhelést okoz. A napi közel 2000 áthaladó jármű közül a nehézjárművek részaránya megközelíti a 20 százalékot.
A Hosszúhetényt jelenleg átszelő 6541. számú út új nyomvonalon megépülő, települést elkerülő szakaszának jelentősége az, hogy ezáltal a mellékutat használó igen jelentős mértékű nehézgépjármű forgalom elkerüli a település belterületét, csökkentve ezzel az ott lakókat érő káros környezeti ártalmakat, balesetveszélyt, rezgésterhelést. Az út megépítésével a 6541. j. országos közút jelentősen le is rövidül, így a menetidő is csökken, emellett gyorsabban lesz elérhető az M6-os autópálya is.
Az elkerülő út közel 3 km hosszúságban 2x1 keresztszelvényi kialakítással, kapaszkodósávval fog megépülni. A szakaszon három négyágú csomópont, két útcsatlakozás és hat útlejáró valósul meg. A közbeszerzési eljárást követően 2008. szeptemberében kezdhetők meg a kiviteli munkák, a beruházás tervezett befejezése: 2009. vége.