Elkerülő út épül uniós pénzből

Elkerüli Hosszúhetényt, s így megvédi azt a mára már elviselhetetlenné fokozódott nehézgépjármű forgalomtól az a közel 3 kilométeres új út, amelynek támogatási szerződését a mai nap írták alá. A Komlói kistérség közlekedési kapcsolatait is javító fejlesztés az Új Magyarország Fejlesztési Terv kiemelt projektjeként közel 1,5 milliárd forintból valósulhat meg.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Dél-dunántúli régió mellékútvonal-hálózata rossz minőségű és hiányosan kiépített. A gyenge minőségű, alacsony tengelyterhelést bíró - alsóbbrendű és bekötő - közutak aránya mind a régiós, mind az országos átlagot felülmúlja. A mellékúthálózat teherbírási adatai alapján a legrosszabb helyzetben a Dél-Dunántúl van, mert itt a teljes hálózatnak alig több mint harmada jó vagy megfelelő minőségű. A burkolatok több mint 50 százaléka élettartama végén jár, vagy azon túl van.

Hatványozottan igaz ez a Hosszúhetényen áthaladó 6541 jelzésű útra, melyen a komlói kőbányából kitermelt kő közúti szállításának nagy része történik. Az intenzív nehézgépjármű forgalom a község lakóit egyrészt fokozott balesetveszélynek teszi ki, másrészt elviselhetetlen zaj- és rezgésterhelést okoz. A napi közel 2000 áthaladó jármű közül a nehézjárművek részaránya megközelíti a 20 százalékot.

A Hosszúhetényt jelenleg átszelő 6541. számú út új nyomvonalon megépülő, települést elkerülő szakaszának jelentősége az, hogy ezáltal a mellékutat használó igen jelentős mértékű nehézgépjármű forgalom elkerüli a település belterületét, csökkentve ezzel az ott lakókat érő káros környezeti ártalmakat, balesetveszélyt, rezgésterhelést. Az út megépítésével a 6541. j. országos közút jelentősen le is rövidül, így a menetidő is csökken, emellett gyorsabban lesz elérhető az M6-os autópálya is.

Az elkerülő út közel 3 km hosszúságban 2x1 keresztszelvényi kialakítással, kapaszkodósávval fog megépülni. A szakaszon három négyágú csomópont, két útcsatlakozás és hat útlejáró valósul meg. A közbeszerzési eljárást követően 2008. szeptemberében kezdhetők meg a kiviteli munkák, a beruházás tervezett befejezése: 2009. vége.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo