A létesítmények gyakorlatilag elkészültek, a hátralévő egy hónapban a műszaki átadások mellett már csak az engedélyezési folyamatok zajlanak - közölte Petrőcz Bálint, az Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság Beruházási és Műszaki-ellátási osztályának vezetője.
A kivitelező Colas 2007 konzorcium eredetileg egy hónappal korábbra tervezte a létesítmény átadását, azonban a megrendelő újabb terveket készített, illetve a cég pót munkamegrendeléseket is kapott - mondta el Boda Csaba projektvezető.
Serkenti a kereskedelmet
A fejlesztés keretében több mint 12 kilométer vasúti összeköttetés létesült a kikötő és a Budapest-Bécs közötti vasúti fővonal között, új iparvágányokat fektettek le a kikötő területén. A vasút és az 1-es számú főút kereszteződésben közúti felüljárót, hozzá fel- és lehajtót építettek. Petrőcz Bálint megjegyezte, hogy a felüljárót már korábban üzembe helyezték.
A kikötő területének egy részén teljes infrastruktúrát alakítottak ki, beleértve a közműveket, a parkolót, az úthálózatot. A beruházás eredményeként megvalósul a vízi, a közúti és a vasúti közlekedés kapcsolatrendszere. A fejlesztés biztosítja a kikötő vasúti és közúti kapcsolatát az országos hálózathoz, és egyben a páneurópai közlekedési folyosóhoz.
Nagyrészt uniós forrásból
A beruházás költségeinek 75 százalékát a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program (KIOP) biztosította, a fennmaradó 25 százalékot pedig a magyar állam.
A munkákra kiírt közbeszerzést a vesztesek háromszor támadták meg a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, végül a múlt év júniusban a Colas Dunántúl Zrt., valamint a Colas Eger Zrt. alkotta Colas 2007 konzorcium lett a nyertes.