E többletbevételből a GKM 2007 szeptemberében pályázatot hirdetett meg a gyalogosok védelmét és a járművek sebességének ellenőrzését szolgáló beruházások megvalósítására 500 millió forint keretösszeggel, amelyen 83 önkormányzat 153 projektje nyert támogatást. Emellett a tárca 5 milliárd forintot fordított a fő- és mellékúthálózat felújítására olyan útszakaszokon, amelyeket korábban a tehergépjármű forgalom tett tönkre, országosan 180 kilométeren.
Az 500 millió forint összértékű pályázatra 2007. október 31-ig 158 önkormányzat anyaga érkezett be, amelyből 156 önkormányzat 345 projektje felelt meg a kiírt feltételeknek, mintegy 1,1 milliárd forint értékben. A bírálati szempontok között a legnagyobb súllyal a közlekedésbiztonsági helyzet szerepelt. Nagy súllyal esett latba a pályázó önkormányzat által vállalt önrész, a helyi közútkezelő véleménye, a járműforgalom, a nehézgépjármű-forgalom, valamint a tervek készültségi foka is.
Sebességjelzők kellenek
Az önkormányzatoktól a legtöbb igény sebességkijelző telepítésére érkezett, ezt követte a gyalogátkelőhely létesítését - középszigettel vagy jelzőlámpával, esetleg sárga villogóval, sebességkijelzővel kiegészítve - célzó projektek száma, de településkapu létesítését, mely a közlekedés biztonságát a település belépési pontjain sávelhúzással elősegítő forgalomtechnikai megoldás, részesítette előnyben.
A 83 önkormányzat 153 nyertes projektje közül 84 gyalogátkelőhely létesítésére, átalakítására - pl. jelzőlámpával, középszigettel- nyert támogatást. Sebességkijelző 51 helyre kerülhet, településkaput 16 helyen létesíthetnek, sárga villogó 2 helyen javítja majd a biztonságot.
A beérkezett pályázatok száma, valamint a keretösszegnél több mint kétszer nagyobb forrásigény jelzi az önkormányzatok igényét a közlekedésbiztonság növelésére, ezért a GKM 2008-ban is tervezi a pályázat meghirdetését hasonló feltételekkel.
Tönkretett utak
A közlekedés biztonságát javítja a fő- és mellékúthálózat felújítására fordított, több mint 5 milliárd forint is, amely a vártnál nagyobb matricabevételekből származott. A forrás elosztása a régiók között az úthálózatok hosszának arányában, a regionális fejlesztési tanács döntését is figyelembe véve történt, és országosan összesen 180 km utat érint.
Többnyire olyan szakaszokat, amelyeket korábban a tehergépkocsi forgalom tett tönkre, és közvetve 62 település számára teszi biztonságosabbá a közlekedést. A közúthálózat színvonalát érezhetően javító munkák - profiljavítás, burkolatmegerősítés - jelentős része az idén befejeződött.