„Egy az egyben nyilván egyik külföldi példa se illeszthető Budapestre. De a trendek azért világosak: több sétálóövezet, forgalomcsillapítás, intézményes szövetség a város és az érdekelt főbb gazdasági szereplők, kereskedők között, és persze egyre vonzóbb sétálási, autó nélküli belvárosi bevásárlási lehetőségek a történelmi kereskedelmi főtengelyeken” — írja a politikus Facebook bejegyzésében.
„New York és London is átépíti a saját bevásárló-főutcáit, ha úgy tetszik, a saját Rákóczi útjait - ha már az angolszász világ két vezető városa egyszerre vág ilyen fejlesztésbe, érdemes egy picit megnézni, mit és miért csinálnak”, — teszi hozzá.
„New Yorkban a főpolgármester tegnap mutatta be a terveket: a számos filmből, talán itthon leginkább a Reszkessetek, betörők!-ből ismert Fifth Avenuet építik át, kettővel kevesebb sáv lesz (5 helyett 3, marad egyirányú az út), duplaszéles járdák, új fasorok és utcabútorok. Ami talán a legérdekesebb: az utcai kiskereskedelem új lendületét, az internetes virtuális valóság helyett a valódi városi séták reneszánszát mutatja, hogy az utca üzlettulajdonosai is beszállnak az elmúlt 200 év legnagyobb rekonstrukciójába, ami 350 millió dollárba (kb. 129 milliárd forintba) kerül a közművek rekonstrukciójával és áthelyezésével együtt - a számla nagy részét azért persze a városi költségvetés fizeti. A beruházás melletti érvelésben a városháza részéről megjelenik az itthon már elfelejtett logika, hogy a város egy nagy gazdasági egység: azt állítják, hogy mivel az internetes vásárlók általában nem városon belüli cégektől rendelnek, az utcai kiskereskedelem, és az üzlethelyiségek felértékelődése révén megnövekvő helyi adókból 5 év alatt megtérül a beruházás. A terveken nincs kerékpáros infrastruktúra, annak bővítése a szomszédos hatodik sugárúton tervezett, ebből nagy viták kerekedtek egyből.