Piac & Profit: az európai üzlet lapjaként

Mindannyian, immár az Európai Unió gazdaságának szerves részeként, európai vállalatként, gazdálkodóként létezünk. Egy nálunknál sokkal fejlettebb üzleti kultúrájú és tehetségű világhoz tartozva, abban versenyezve, abban megfelelve, megélve kell a továbbiakban megtennünk mindent.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Váltottunk megint.

Utálom, ha egy újság küldetéséről, olvasóinak szóló üzeneteiről beszél. Hiszen a jó produktum elmondja azt magyarázkodás nélkül is.

Mégis, miért teszem meg, hogy váltásunkról májusi számunk első oldalán beszéljek?

Mert tartok attól, hogy olvasóink, ügyfeleink hullámlovasoknak tartanak bennünket, olyanoknak, akik nem meggyőződésből, hanem a divat által vezérelve működnek, cselekszenek.

Kis csapatunk, a Piac és Profit alkotógárdájának gerince valamikor privát profitosként a magángazdaság újdonsült, tapasztalatlan vállalkozóinak „szolgáltatában” állt, nekik kezdtük ontani a friss kapitalizmusban megfeleléshez szükséges információkat, tudást, egymásnak mutatott jó és rossz tapasztalatokat. Különösen a kilencvenes évek elején volt a vállalkozói ismeretekre nagy igény, akkor, amikor még az adózás, szabályozás is megkülönböztetetten, mégpedig hátrányokkal kezelte a magánszektor úttörőit, majd kényszervállalkozóit, privatizált cégeit, szabályozóváltozásokkal kényszerűen átvedlett magángazdáit.
Tanítottuk, hogyan kell és honnan felvenni kedvezményes hiteleket, fejlesztési forrásokat, addig, amíg a 20-30 százalékos kamatokat produkáló infláció tönkre nem tette az első magánszektor-úttörőket. Azután azt próbáltuk megüzenni, miért ne vegyenek fel hiteleket, ha életben akarnak maradni.
Ahogyan a magánszektor erősödött, mindig más szintű információkra volt szüksége. Mondhatnánk, követtük a magánszektor fejlődését, egyre magasabb szintű cégvezetési, szervezési, piacra jutási, versenyben maradáshoz szükséges információkat próbáltunk eljuttatni szereplőihez, találgatva, milyen segítségre van szükségük.

A kilencvenes évek végén, immár piac és profitosként érzékeltük: a világ nagy változáson esik át. Az információs technológia fejlődése, a hálózat, az internet térhódítása, az IT begyűrűzése az üzleti szektorba, soha nem érzékelt, tudományos számokkal nem igazolt folyamatokat, reflexeket, új gondolkodásmódot produkált. A hálózatiasodás, a globalizálódás, a minden mindennel összefüggő, folyamatban, térbeli hálózatban gondolkodás életünket, az üzleti élet magatartását is teljes mértékben átalakította.
Úgy gondoltuk, nekünk ebben a változási folyamatban kell szerepet vállalnunk, segíteni felismerni a változás szükségességét minden egyes üzleti szereplő agyában, üzletvitelében, szokásaiban, szemléletében. Mondtuk négy éven át: lemaradsz, ha nem veszed igénybe az információs technológia eszközeit, megoldásait mindennapjaid üzletvitelében. A világ másként kommunikál, elhalad melletted, felgyorsulását lassú tempóban vagy a tegnapi ütemet diktálva képtelenség követni. A felgyorsult világban folyamatosan változni kell. Ha ugyanazt csináljuk holnap, mint ma, akkor meghalunk, lemaradunk.

Mára, úgy érzékeljük, be lehet fejeznünk az információs, tudásalapú gazdaság sulykolását, illetve magasabb összefüggésbe, az Európai Unióban létezésbe ágyazottan kell közvetítenünk annak a fejlettebb – az információs társadalom építésében jóval előrébb tartó – világnak a törvényszerűségeit, szabályait, mechanizmusát, amelybe belekerültünk.
Mindannyian, immár az Európai Unió gazdaságának szerves részeként, európai vállalatként, gazdálkodóként létezünk. Egy nálunknál sokkal fejlettebb üzleti kultúrájú és tehetségű világhoz tartozva, abban versenyezve, abban megfelelve, megélve kell a továbbiakban megtennünk mindent.

De mit kell tennünk, hogyan másként, mint eddig, hogyan maradjunk meg, zárkózzunk fel, tartsuk meg piaci pozícióinkat, kerüljünk előnyösebb helyzetbe?
Mi sem tudjuk. De biztosak vagyunk benne, hogy az élet, a mindennapok bőven teszik fel a kérdéseket, és adják majd a válaszokat is, s nekünk, az európai üzleti lap készítőinek, csak figyelnünk kell, s időben, azonnal közvetítenünk azokat a hazai, immár európai unióssá lett üzleti vállalkozóknak, döntéshozóknak.

Reméljük, sikerül nekünk is megtalálni, és Önöknek is kiolvasni lapunkból a leghasznosabb információkat.

Megjelent a Piac & Profit európai üzleti magazin 2004. májusi számában.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo