Múlt heti fonákság - zavaróan gyors, biztonságos körgyűrűvel

Hogyan is tudósított némely együgyű újság? Úgy, hogy számolt és eljutott napi 3-4 ezer körgyűrűre tévedő kamionig, illetve esettanulmányt közölt személyautósokról, akiknek halálfélelmét a Hungária körúti magány váltotta ki.

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Gyurcsány Ferenc felavatta - következésképp rossz! Annyira rossz, hogy mintegy 30 perccel előbb kiértünk Angyalföld északi részéről a repülőtérre, Ferihegy kettőre, mint hajdanán. De ki szeret gyorsabban, kényelmesebben, biztonságosabban eljutni A-ból B-be, ha egyszer lehet lassabban, ezernyi fékezéssel, újra indulással, balesetveszélynek kitéve, avagy azt okozva autózni?

Sőt, két-három hét múlva a szentendrei polgárnak is cudar rossz lesz, hiszen ha véletlenül eszébe jut repülővel Londonba utazni, akkor 40 perc alatt Ferihegyen lehet. Nem úgy, mint most, amikor boldogan beautózhat az Árpád hídhoz (vagy más bel-budapesti átkelőhöz), majd a Hungária körút érintésével potom másfél-két óra múlva "landolhat" a légi kikötőben. Budapest és London között sem sokkal több az utazás időigénye.

Naná, hogy rossz, magyarság elleni merénylet volt tehát, hogy a múlt héten Gyurcsány Ferenc fogta magát és felavatott 27 kilométernyi körgyűrűt, s ezzel - az 1994-es Schamschula-szakaszt is beleértve - már eléri a 80 kilométert az M0 hossza. Persze nincs még minden veszve, hiszen rögvest megjelent egy közlemény is: "A napokban a közlekedési hatóság azt vizsgálja, hogy az elkészült útszakasz és a Megyeri híd rendeltetésszerű használatra alkalmas-e és kielégíti-e a forgalombiztonsági követelményeket".

Találós kérdés: ha a több éven át épült újabb szakasznak nem a munkálatai alatt, hanem csak az avatása után lett módja és ideje a hatóságnak elemzését megejteni, akkor mi lesz a végeredménye? Megelőlegezzük a vélelmeink szerinti választ, rögvest kettőt is, melyek egyben csereszabatosak is: az autók, teherkocsik, kamionok közlekedésére való tekintettel Budakalásztól Szigetmonostoron keresztül Újpestig biztosan nem alkalmas a híd és a körgyűrű, avagy: Gyurcsány avatta, tehát rossz.

Most, amikor e cikket papírra vetjük, még előtte vagyunk a vasárnapi vecsési káposztafesztiválnak - de már tudjuk, hogy mekkora tragédia lenne sokaknak, ha a savanyítás e hazai fellegvárát a másik fellegvárból, a Nyírségből az ottani káposztások - ha fel akarnák keresni - Budapest kikerülésével, fél órával hamarabb megtehetnék. Vajon a vecsésiek egyébként is úgy fogják érezni, hogy a nem helybéli fesztiválozók igen nagy része igazi küzdelem - az Üllői úti, Gyömrői és reptéri gyorsforgalmi úti dugók és anyázások, azaz elégséges adrenalin szint - nélkül érkeznek meg hozzájuk és így roppant szomorúan görgetik le a káposztás réteseket?

Ez persze mind semminek tűnik ahhoz képest, hogy öningerlés, öngerjesztés nélkül tudnak majd a váci, gödi, dunakeszi, mogyoródi illetőségű, árpádsávos, nagy-magyarországos zászlókkal jól ellátott, bördzsekibe és bakancsba csomagolt kompániák elmotorozni az erzsébeti, soroksári, csepeli, ráckevei kollégáikhoz. Hogy miért is? Azért, mert minden további nélkül száguldozhatnak, lemondva a pesti Váci úti hangorkános araszolásról és az össznépi félelemkeltésről. S még ez is csak a kezdet.

A budai oldalról alig egy hónap múlva újabb szabad csapatok érkezhetnek szintúgy 1000 köbcenti fölötti hanggyáraik nyergeiben, szintúgy árpádsávos, nagy-magyarországos zászlókkal jól ellátva, hogy az új híd és az M0 segítségével könnyedén rátaláljanak az M3-ason befutó nyírségi, hajdúsági, borsodi hittársaikra, amint azok a váci, gödi, dunakeszi, mogyoródi, illetve erzsébeti, soroksári, csepeli, ráckevei barátaikkal már készülnek október 23.-a emlékezetessé tételére.

Mondja valaki ezek után, hogy a dunai új átkelő, az M0 nem jó kapocs, nem összetartó erő az autópályák népével? Jó, nagyon is jó, mert maga a miniszterelnök avatta fel, s így minden oka megvan minden magyar embernek a kesergésre, szomorkodásra, búsulásra, s arra, hogy a megszokottnál gyorsabban befejezze autózása, motorozása közben az anyázást, mert gyorsabban úti céljához ér.

Hogyan is tudósított némely együgyű újság? Úgy, hogy számolt és eljutott napi 3-4 ezer körgyűrűre tévedő kamionig, illetve esettanulmányt közölt személyautósokról, akiknek halálfélelmét a Hungária körúti magány váltotta ki. Még szerencse, hogy akadtak a magyar lelket az avatás perceiben is illendően kiszolgáló sajtóbeszámolók, melyek tudtak érvelni a 27 kilométerrel meghosszabbított szenvedés mellett.

Az útavatás perceiben emlékeztettek: "Szeptember 30-án - hivatalosan az építkezést akadályozó árvizek miatt nyolc hónap késéssel - adják át a forgalomnak a majdani körgyűrű északi hídját és a hozzá vezető útszakaszokat.Ez a nyolc hónap a választópolgárok csúnya becsapása, ugyanis a hídnak az érvényes törvény szerint 2006-ban kellett volna elkészülnie, de a megkötött szerződés is 2007. novemberre szólt, ami testvérek között is tízhavi késés... Be lettek csapva az újpestiek, nékik több belső rávezető és tehermentesítő úttal maradt adós az állam. Náluk is rosszabbul járnak a budakalásziak, akiknek a községi főútja lesz az 'új M0-s', abban az értelemben, hogy a híd dunántúli végében nincsen út sehová sem."

Teljesen logikus az érvelés, ha 2006-ban kész a híd - és persze az M0 -, akkor Gyurcsány 2006-ban avat, a közlekedési hatóságnak alkalmassági és forgalombiztonsági elemzése is 2006-ban derítheti ki a közakaratot, azt, hogy nem kell az átkelő meg a körgyűrű, nem kell a gyors autózás, a biztonságos közlekedés, az autópályák okozta felértékelés. Ha 2006-ban kész az M0 és a híd, akkor már 2006-ban rájön a vaksi választópolgár a magyarság elleni merényletre, s az azévi választásokat pecsételi meg a híd és sztrádaavató politika leszavazásával.

Csakhogy 2008-at írunk, s nem elég, hogy a miniszterelnök sem két éve, hanem most avat, de a kamionosok is pontosan ezt tették, elkerülő útnak használják az elkerülő utat. Mi több, az első pillanattól kezdve természetesnek, általánosnak gondolták a 27 kilométeres - amúgy a többihez képest másként csúszós - autóút létét, s azonmód úgy használták, ahogyan azt a kamionosoktól megszokhattuk. Erről az otthonosságról, a villámgyors belakottságról az MTI már a legelső napon beszámolhatott: "A kamion az új autóút 41-es kilométerénél borult árokba, egyelőre ismeretlen ok miatt"...

Véleményvezér

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.
Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt

Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt 

A lopás mértéke akkora, hogy abból számos közszolgáltatást rendbe lehetne hozni.
Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát

Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát 

A nagyvárosok túlszabályozottsága gátolja a fejlődést.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka

Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka 

Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo