Múlt heti fonákság - az új BKV-vezér ál-liberális útravalójával

Több MSZP-s, fideszes és más pártpolitikus városatya kisebb-nagyobb meglepetésére megtették vezérigazgatónak Kocsis Istvánt - talán mert forradalmi helyzet kezdett kialakulni a 91-es vonalán?

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"Kocsis úr, várom, hogy becsöngessen. Piricsi Karola BKV-szóvivő pedig, ha nem csapja el, Kocsis úr, ismét felhívhat az egyirányú telefonos utcából. Úgy, mint azt tette pár héttel ezelőtt, s magnóról - a válaszomra igényt nem tartva - mondta a magáét, azaz a BKV-ét: átalakul, megváltozik, másként lesz, de fő, hogy megértem és legyek kedves tájékozódni. Azaz, most már tudom, miről beszélt a szóvivő, ha felszállok egy buszra, egyáltalán nem biztos, hogy hazatalálok. Öröm az ürömben, hogy a BKV-káosz a városhatárokon belül marad, melyet a városlakó is csak akkor képes elviselni, ha van bérlete. Bérlettel ugyanis azonos áron utazik addig, ameddig meg nem találja a lakását. De most már nemcsak Piricsi Karola úrhölgy telefonját várhatom, hanem Kocsis úrnak, az új vezérigazgatónak a becsöngetést is. Úgy tudom, az egykoron atomerőműves, villamos művekes nagyfőnök könnyen eltalálhat hozzám, mert közlekedéséhez eddig még nem használt tömegközlekedési eszközt, sofőrjének - meg a GPS-ének - pedig elég csak az utca és házszámot megmondani, káoszmenetesen, percek alatt megérkezhet. Merthogy nekem is vannak óhajaim. Olyanok, amilyenekkel a főváros 2006 óta jobbra szavazóinak, a II. kerületieknek,  közöttük is a Gábor Áron utca polgárainak, akik a minap a 91-es buszért protestáltak. Nem azért, mert van, hanem azért, mert nagy van, azaz nagyon lesz.  És arról, hogy merre menjen meg még a 91-es, elfelejtették őket, a Gábor Áron utcaiakat megkérdezni. Mivel az ellentétek vonzzák egymást, biztos vagyok benne, a baloldal kedvence, pár napja zsebében a BKV élére történt kinevezésével, biztosan boldogan becsönget majd minden protestáló Gábor Áron utcai lakóhoz a kérdéssel: jó felé megy a 91-es? Szóval ne csak a rózsadombiakhoz, hanem hozzám is gyűjék már el Kocsis vezér, mert nemcsak a rózsadombi busz, hanem - kérném nyomatékkal, vagy akár petíciót firkantva - a mifelénk járó metró is tehetne egy-két új kanyart."

A cseppet pityókás, a metrót az 5. emelet 1-be váró minapi mesélő azért nagyot nézne, ha Kocsis vezér tényleg becsöngetne hozzá. Akkor pedig különösen, ha meg még azt is mondaná rögvest a köszönés után, hogy a múltkor a jegyeket és bérleteket hiába kérte a cseppet akkor is pityókás utastól a BKV-ellenőr. Most, ha már ilyen szépen összejött a közlekedési vállalat utasa meg vezérigazgatója, akkor az előbbi bepótolhatja mulasztását, sétáljon el a kredenchez és vegye le róla az ottfelejtett bérletet, kivált, ha nem az előző évszázadban tette oda és hagyta porosodni a kicsit régi szelvényt tartalmazó utazási kelléket.

A frissiben kinevezett BKV-főnök persze, hogy nem fog becsöngetni sehová, még a Gábor Áron utcába sem, pedig onnan a múlt héten roppant morcosan indították el az aláírásgyűjtést, hiszen - idézzük a közleményüket - "nem értik, hogy az illetékesek milyen igény alapján döntöttek és egyelőre még arról sincs információ, hogy pontosan hol lennének a buszmegállók". Lehetséges, hogy a Kocsis éra előtti utolsó percekben merő tévedésből a más utcákban élő polgárok érdekeire tekintettel döntöttek a közlekedési vállalatnál a 91-es (jobb) sorsáról?  Kik merhettek ilyen galádságra vállalkozni? Nem tudjuk, csak találgatjuk, talán azoknak jutott eszébe a politikai vákuum kellős közepén vergődő vállalatnál a csak szakmai alapú útvonal-korrekció, akik például közlekedésszervezést tanultak az egyetemen, esetleg az árak és a szolgáltatások arányát, gazdaságosságát tudják kiszámítani hivatalból. De az is lehet, azok döntöttek, akiknek egyszerűen csak feltűnt: nini, akad azon a vidéken számos olyan, feltehetően emberek lakta utca, ahol eddig sem busz, sem villamos, sem metró, sem vízibusz nem járt.

Könnyen lehet, a Gábor Áron utcai petíció kerülhetett volna jobb kezekbe is, hiszen még egy héttel ezelőtt is több jelölt várta a tulajdonos fővárosi önkormányzat döntését. Kocsis István előtt akár befuthatott volna a Vidámpark ZRt. korábbi igazgatósági elnöke is, elvégre ő is megpályázta a BVK vezérigazgatói posztot, s ha nyer, akkor nem valamilyen atombiztos megoldást hozott volna magával a 91-es autóbusz járatot használó rózsadombiaknak, hanem elindította volna a II. kerület első szellemvasút járatát. Mellyel tényleg jobban járhattak volna a petíció megfogalmazóin túl azok is, akiknek címezték a beadványt, annak különlegesen bonyolult szakmai agymunkát igénylő részét. A meghosszabbítás előtt álló járat tényéből ugyanis azonnal levezették a helybéliek azt, hogy - idézzük - "... a járathosszabbítás által okozott zaj- és légszennyezettség a már eleve aránytalanul terhelt környéken a lakók életminőségét vállalhatatlan mértékben rontaná, másrészt az érintett szakaszon lévő ingatlanok forgalmi értéke a tulajdonosok számára elfogadhatatlan mértékben csökkenne". Valószínűleg Kocsis úrral együtt mi sem tudjuk, hogy nem a Gábor Áron utcában, hanem a meghosszabbítással érintett többiben keletkező új zajt és új füstgázt csak az emberbaráti szeretet okán kifogásolják-e az aláírásgyűjtők? Szintén Kicsis vezérrel társulva nem tudjuk azt sem, hogy a petíciót benyújtók félelmének az-e az oka, hogy felértékeli a máshová is eljutó 91-es azokat a máshol lévő ingatlanokat, amelyek immáron megközelíthetőkké válnak busszal éppen úgy, mint a Gábor Áron utca és annak lakásai?  A versenytől - és az árversenytől - a szocializmusban tiltottak el bennünket, márpedig annak már húsz éve vége a Rózsadombon is, de ezt ne tudnák a térség jobbra szavazói?

Mindenesetre szó szerint berobbanhatott a főváros közéletébe ez a bizonyos aláírásgyűjtés. Nem használt sem a káosz, sem az önkormányzati frakciók egymásnak ugrása, sem az ellenzék búskomor fejrázása. Aztán egyszer csak...

Egyszer csak jött egy petíció?  Megint csak nem tudhatjuk, csupán gyanítjuk,  a múlt héten abszolút váratlanul, az több MSZP-s, fideszes és más pártpolitikus városatya kisebb-nagyobb meglepetésére megtették vezérigazgatónak Kocsis Istvánt - talán mert  forradalmi helyzet kezdett kialakulni a 91-es vonalán? Amit éppen úgy nem lehet barátságos, liberális eszközökkel kezelni, mint a vezérigazgató-mentes időkben átszámozott, átszervezett járatok okozta káoszát?  Az új BKV-főnöktől, gyanítjuk, leginkább a katonás rendet, a megállókban londoni mintára sorakoztatott, a menetrendhez önként, dalolva és főleg csendben alkalmazkodó utasokat várják. Nem is lehet véletlen, hogy az árampiaci liberalizáció ellenzőjeként elhíresült egykori MVM-vezető most az új feladatát felvázoló, s csak látszólag liberális útravalót kapott. A főpolgármester és a főpolgármester-helyettes közleménye olyan szolgáltató céget kér Kocsis Istvántól, amely utas-barát, fejlődőképes és finanszírozható szolgáltatást nyújt 2,5 millió lakosának. Ez oly annyira nem semmi, hogy innen már csak egy lépés a miniszterelnöki bársonyszék.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo