A magyar startup célja a recruitment iparág felrázása. A Talentuno innovatív platformján keresztül a felhasználók állásokra ajánlhatják be ismerőseiket, és egy-egy sikeres ajánlás után borsos jutalékokat tehetnek zsebre. A cég által megvalósított közösségi toborzás modelljében bárki lehet úgynevezett MatchMaker – szabadúszó recruiter. A magyar startup komolyan veszi a HR tech forradalmat, a jelöltek elhelyezési idejének lecsökkentésével és a HR demokratizálásával szállnak ringbe a recruitment iparágban.
„Közel hároméves, nagyon alapos előkészítés után tavaly szeptemberben indult el élesben a Talentuno. Örömmel látjuk, hogy a portál hasít Magyarországon, az elmúlt félévben 6000-nél is több MatchMakert - szabadúszó recruitert - szereztünk, akik közel 7000 jelöltet ajánlottak a velünk szerződésben álló vállalatok számára. Közel 1500 jelentkezést bonyolítottunk le. A cégekhez továbbított jelöltekből az elhelyezés aránya az iparági benchmarkokhoz képest már most jobban teljesít – mondta el Kelliár Zsolt, a Talentuno CEO-ja és társalapítója. „Közel 200 vállalat kezdte el használni a platformot, köztük jól ismert nagyvállalatok, Fortune 500 cégek. Ők nagyjából 500 pozíciót indítottak el eddig a Talentunon, amire nagyon büszkék vagyunk.”
A Talentuno már több mint 100 MatchMakernek fizetett jutalékot a sikeres jelöltajánlásért, ezen túl pedig még több száz jelentkezés van folyamatban. Egy állás megpályázásakor az átlagos kiválasztási idő 1,5-3 hónap is lehet a nagyvállalatoknál. A Talentuno célja a folyamatok lerövidítése és leegyszerűsítése. „A hazai után a lengyel piacot vesszük célba – ennek a költségeit saját erőből fedezzük” - tette hozzá Balázsik Péter, a Talentuno CEO-ja és társalapítója a Bazaar Eclecticában megtartott hivatalos sajtótájékoztatón. „2019 végére kitűzött célszámaink 20.000 magyar és 10.000 lengyel MatchMaker elérése, valamint vállalati oldalon 1000 - 600 magyar és 400 lengyel ügyfél szerződtetése.”
„A befektetésekből a tech fejlesztések gyorsítása és megvalósítása a cél, hogy Talentuno minél szofisztikáltabb megoldásokat tudjon nyújtani a felhasználóknak. A startup a crowdsourcing alapú megoldásával, izgalmas, új üzletmodelljével felrázza a tradicionális HR szakmát.” – mondta el a Bonítás részéről Kiss Gábor vezérigazgató. „Mikor kiválasztjuk azokat a cégeket, akiket érdemesnek tartunk nagyobb összegű befektetésre, fontos szempont a menedzsment alkalmassága. A Talentunoban többek közt azért is látunk fantáziát, mert a cég vezetőségének szakmai múltja megalapozza a befektetői bizalmat, egyedi látásmódjukkal valós megoldást hoznak a toborzási problémákra, és ebben benne van a valódi siker lehetősége.”
A befektetést alapvetően két célterületen használja fel a vállalkozás. A már említett kutatás-fejlesztés és innováció megvalósítása mellett a piaci terjeszkedés támogatása – marketing és promóciós kampányok - valósulhatnak meg a 4 millió eurós tőkebefektetésből. Hosszútávon a cég előtt nyitott a lehetőség, hogy regionálisan, majd globálisan tudjon terjeszkedni, ebben az évben már a lengyel, jövőre a brit, később pedig az amerikai HR-recruitment piacot forradalmasítja a fiatal magyar startup.