Több mint háromszáz milliárdnyi hamis árut foglaltak le tavaly

Az illetékes amerikai hatóságok közzétették a 2012-es évre vonatkozó eredményeiket. E szerint 1,26 milliárd dollár értékű hamis árucikket foglaltak le, több mint 22 ezer szállítmányt állítottak meg és több mint 600 illegális weboldalt zároltak.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államok Vám- és Határőrsége (CBP) honlapján szereplő közlemény szerint a CBP, a Bevándorlási és Vámhivatal (ICE), valamint a Belbiztonsági Nyomozóiroda (HSI) együttesen összesen 22848 hamisítványokat tartalmazó szállítmányt állított meg, valamint 697 darab hamisítványokat értékesítő weboldalt zárolt a 2012-es évben. Az ellenőrzési akciók során lefoglalt hamisítványok eredeti gyártók által javasolt kereskedelmi értéke meghaladja az 1,26 milliárd dollárt - olvasható a Hamisítás Elleni Testület (HENT) honlapján.

Nálunk is kerül bőven a szemétbe hamis áru - Kép: MTI

Az ellenőrzések során lefoglalt szállítmányok többsége, összesen 72 százaléka Kínából érkezett az Egyesült Államokba. A kínai hamisítványok értékét 906 millió dollárra becsülik. A hamisítványok második fő forrása 12 százalékos aránnyal Hongkong volt, míg 1-1 százalékkal India és Szingapúr is jelentős származási országnak bizonyult.

A hamisítványok típusát illetően a legnagyobb mennyiségben ruhaneműket és ruházati kiegészítőket foglaltak le a hatóságok. Ezek darabszámukat tekintve az összes lefoglalt termék 29 százalékát tették ki. A lefoglalt cikkek 15 százaléka elektronikai termék, 11 százaléka kalózlemez, 10 százaléka táska, tárca volt. Az ellenőrzések eredményeként a szállítmányok 9 százalékából kerültek elő hamis gyógyszerek, 8 százalékából ékszerek és órák, 7 százalékából lábbelik. Számítástechnikai eszközt és alkatrészt az összes megállított szállítmány 3 százalékában találtak, ugyanolyan arányban, mint amennyiben hamis termékcímkék kerültek elő.

A hatósági jelentésből kiderül, hogy bár a legnagyobb mennyiségben ruhák kerültek elő, értéküket tekintve a hamis táskák és tárcák jelentették a legnagyobb tételt, a lefoglalt termékek összértékének 40 százalékát. Az értékbecslés szerint az 1,26 milliárd dolláros összérték 15 százalékát az órák és ékszerek, 11 százalékát a lefoglalt ruhaneműk adták. A CBP közleménye szerint a hatóságok a hamisítás elleni akciók eredményeként 691 személyt vettek őrizetbe, és több mint 400 büntetőeljárás indult.

Magyar vállalkozásokat fenyegetnek a hamis áruk
Hazánkban olyan mennyiségben jelennek meg a szabadalomsértő úgynevezett „klón” nyomtatókazetták, hogy azok kiszorítják a magyar gyártók és forgalmazók termékeit. Az illegális importáruk nemzetközi szabadalmakat sértenek, környezetszennyezők, forgalmazásuk jogi következményekkel járhat és hosszútávon nagymértékű munkahelymegszűnéshez vezethet Magyarországon.
Az akciók eredményessége azonban kérdéses: csak az ünnepi szezonban akár kétmilliárd dollárt is költhettek hamis termékekre a vásárlók az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Fraud Center becslése szerint. A szakértők szerint gazdasági motivációk magyarázzák a nagy volumenű értékesítést.

A gazdasági válság hatásai, valamint az Egyesült Államokat fenyegető gazdasági szakadék (fiscal cliff) miatt nagyszámú vásárló kényszerült spórolási lehetőséget keresni, hogy a karácsonyi és ünnepi kiadásokat a lehető legolcsóbban bonyolíthassa. A kedvezmények után kutató online vásárlók azonban nagy arányban estek áldozatul a csalóknak: a Consumer Fraud Center becslése szerint november és december folyamán mintegy 2 milliárd dollárt – azaz mintegy 400 milliárd forintot –  költhettek hamis termékekre az online vásárlók

Keményebben lépne fel a hamisítások ellen a márkaszövetség
A Magyar Márkaszövetség kiszámítható adópolitikát, hatékony márkavédelmet és hamisítás elleni fellépést, továbbá a beszállítókat az erőfölényes kereskedelmi gyakorlattal szemben jobban védő kereskedelmi szabályozást sürget, és folyamatos párbeszédet javasol a kormány számára. Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára a márkás napi fogyasztási cikkek gyártóit (FMCG cégek) képviselő érdekvédelmi szövetség csütörtökön, Budapesten tartott közgyűlésén a javaslatcsomagot ismertetve kiemelte: a szövetség támogatja azt a törekvést, hogy bővüljön a kedvezményes forgalmi adózású alapvető élelmiszerek köre. Ez segíthet visszaszorítani az áfacsalásokat, amelyek iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az állam zsebéből. A márkahamisítások ellen sokkal következetesebb és szigorúbb, esetenként akár elrettentő hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai. A marketingkommunikáció területén viszont nagyobb szabadságot várnak el. A főtitkár véleménye szerint a szakma részéről működik az önszabályozás ezen a területen, ami elősegíti a felelős kommunikációt.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo