Az csak a legcsekélyebb jele a változás folyamatának, amit mi magunk is tapasztalhatunk az üzletekben, amikor a nejlon zacskót témája kerül szóba. Amikor egy termék piacra bocsájtását tervezik, akkor a megjelenése az egyik legkritikusabb pont, ami könnyen a szegényes belbecs ellenére is olyan csábítóvá teheti az árut, hogy azonnal akarjuk. Ahogy azt az Ipari magazin írja, a világban zajló folyamatok egészen új igényeket ébresztettek a vásárlókban.
Tudatos döntések sora
A tudatos vásárlás ősi ellensége a piacgazdaságnak, mégis egyre inkább efelé halad a világ, legalábbis az a része, amelyik már megtapasztalta a kapitalizmus kényelmeit, és szeretné még a jövőben is hosszan élvezni a Földünk kínálta örömöket. Éppen ezért a csomagolások a tudatos vásárlók körében vagy nem léteznek, de ha mégis, akkor lehetőség szerint természetes anyagból gyártották őket, sőt, nem csak az alapanyag, hanem a gyártástechnológia is fontos, minél takarékosabb, etikusabb és környezetbarátabb, annál jobb. Ez már olyannyira szempont, hogy akár ezen áll vagy bukik egy eladás, éppen ezért még a legádázabb csomagolóipari vállalatok sem hagyhatják figyelmen kívül ezeket az elvárásokat -- legfeljebb nem alkalmazkodnak.
Ahogy az alapanyagok és maga a gyártás is a lehető legminimalistább, úgy a design is minél letisztultabb, átláthatóbb, természetességet tükröző, annál jobb. A papír, fa, karton csomagolások a legnépszerűbbek, de az újrahasznosítás révén a textilek is kedveltek, különösképpen, ha sokszor újra lehet őket használni, ennek kiváló példája a jutazsák.
Írásunk az Ipari hírek, a Minden férfinak portál, a HR hírek, az Alina.hu és a Sopronnet közreműködésével készült.