Ahogy egy kis céget teljesen tönkre tehet, ha árukészlete megsemmisül egy tűzben, ugyanúgy megtörténhet ez egy nagy vállalattal, ha kiderül, hogy termékei hibásak voltak és mindet vissza kell vennie. Egy cég működésére és sikerességére a legnagyobb veszélyforrást a váratlan - előre nem tervezhető - anyagi kiadások jelentik. Az ilyen kockázatok kivédésére az egyetlen megoldás a biztosítás, feltéve, hogy valóban fizet a biztosító.
1. A lakóingatlan egyben székhely is?
A biztosítás kiválasztásakor célszerű figyelni arra is, ha a lakóingatlan egyben egyéni vállalkozás vagy cég székhelye is, hiszen ezek vagyontárgyaira a magánszemély által kötött lakásbiztosítás hatálya nem terjed ki. Amennyiben a cég székhelye és vagyontárgyai is az ingatlanban vannak, praktikus a lakásbiztosítás mellé olyan kiegészítő biztosítást kötni, amellyel a cégek vagyontárgyai is biztosítva lehetnek. Ilyen kiegészítő biztosítást a biztosítótársaságok zöménél már köthetünk a lakásbiztosítás keretében, azt azonban tudni kell, hogy ezen termékeknél külön meghatározzák, hogy a cég esetében milyen vagyonértékig vállal kockázatot az adott biztosító.
2. Biztosított asszisztencia
Egyre több biztosító kínál termékei mellé asszisztencia-szolgáltatást is. Ennek lényege, hogy káresetkor nem nekünk kell szakember után rohannunk, hanem a biztosító közvetít számunkra javító-szolgáltató partnereket. Az asszisztencia-szolgáltatások tipikusan épületkárokra vonatkoznak: ha például csőrepedés történik, az esetet elegendő bejelenteni a biztosító éjjel-nappal működő telefonszámán, az ügyintéző pedig azonnal intézkedik a megfelelő szakembert kirendeléséről. A gyors segítségért az ügyfélnek – az szolgáltatás alapdíján túl – nem kell külön fizetni sem, kivéve persze, ha a javítási költség nagyobb összegű, mint amennyit a biztosító a szerződésében vállal: de ezeket az árkülönbözeteket a biztosítók általában utólagosan térítik, ha valóban a feltételekben rögzített biztosítási esemény okozta a kárt.
A biztosítási díj nagyságát az is meghatározza, milyen módon kötjük meg a biztosítási szerződést, milyen gyakran fizetünk díjat, és azt milyen úton tesszük: A biztosítótársaságok annál nagyobb kedvezményt adnak ügyfeleiknek, minél ritkábban fizetik a biztosítási díjat. A legjobban tehát az jár, aki évente egyszer, egy összegben rója le a díjat. Mint megtudtuk, a díj nagyságát a fizetés módja is befolyásolhatja: nem mindegy, hogy a postai csekkes, banki átutalásos, csoportos beszedéses megoldást választjuk, mint ahogy az sem, hogy már eleve interneten keresztül kötjük-e a szerződést: ez esetben online kedvezményre is számíthatunk.
4. Reálisan mérjük fel a biztosítani kívánt vagyont
Ne essünk abba a hibába, hogy a biztosítási terméket kizárólag az ára alapján választjuk ki. Ebben az esetben ugyanis simán előfordulhat, hogy a tényleges kár (betörés, csőtörés esetén) a megspórolt összeg többszörösét bukjuk rajta. Az alacsonyabb díjakon elérhető megtakarítás a töredéke annak a költségnek, amelyet egy nem megfelelően fedezett esemény okozhat.
5. Olvassuk el az apró betűs részt is!
Figyeljünk az és-re a szó után, vagyis nézessük át a szerződést jogásszal. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy a káresemény bekövetkeztekor épp egy és szócska lesz az, amire a biztosító társaság hivatkozva nem fizet nekünk. Hasonlítsuk vagy hasonlíttassuk össze több cég ajánlatát és szerződéseit, ne hamarkodjuk el a döntést!