Az MNB kiemelten vizsgálta a fogyasztóvédelmi jogszabályoknak való megfelelést, melynek során megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát sértő ügyféltájékoztatási elemeket is azonosított. A biztosító egyik értékesítési partnere által kínált kiterjesztett garanciabiztosítás esetében az MNB feltárta, hogy a jogszabály alapján amúgy is biztosított kötelező jótállás ideje és a szerződés tartama számos esetben azonos volt, illetve a jogszabályban előírt kötelező jótállás ideje hosszabb volt, ezáltal a kiterjesztett garancia fedezetre valójában nem terjedt ki a szerződés. Az MNB megállapította, hogy a biztosító az egyik, hipermarketekben értékesített csoportos biztosítási terméke kapcsán számos ügyfele esetében nem tudta igazolni, hogy ők a biztosítotti csatlakozást megelőző, kötelező tájékoztatást teljeskörűen megkapták volna. Az Alfa VIG Biztosító gyakorlata emellett az ügyfélpanaszok kezelése kapcsán sem felelt meg mindenben a jogszabályi előírásoknak.
Mindezek nyomán az MNB ma közzétett határozatában 2024. november 30-i határidővel kötelezte a biztosítót arra, hogy írásban számoljon be a hiányosságok kijavításáról. A pénzügyi felügyelet 49 millió forint felügyeleti és 48 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott a feltárt problémák miatt. A bírságösszeg kapcsán enyhítő körülménynek minősült, hogy a biztosító több esetben – informatikai fejlesztéseket is előirányzó – korrekciós intézkedésekről számolt be a felügyeleti vizsgálat során a hibák orvoslása érdekében.