Sinkó Ottó: nem butul a magyar, csak fogy!

Legtöbbünk még a hetvenes-nyolcvanas évekből, a nappalijából ismeri a Videoton márkanevet. Ma a cég professzionális integrált szerződéses gyártó vállalat. A változásokról Sinkó Ottóval, a cég társigazgatójával és egyik tulajdonosával beszélgettünk.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A több mint hetvenöt éves Videoton a legnagyobb magyar, magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoport, amely termék- és részegység-gyártási, tervezési szolgáltatásokat kínál ipari vállalatok számára, és az egyik legjelentősebb EMS-nek (Elektronikai Gyártási Szolgáltatónak) számít Európában, illetve a világban. De a munkaerőhiány ezt az ágazatot is sújtja.

Cégvezetőként vagy tulajdonosként tekint magára?

– Menedzser és tulajdonos is vagyok, és ez most már így is marad. A tulajdonos hosszabb távban, akár több generációban gondolkodik, ez a különbség.

Sinkó Ottó: menedzser és tulajdonos is vagyok - Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Mi változott az elmúlt huszonhét évben a szerződéses gyártók életében?

– Amikor megjelentünk a színen, azzal egy időben alakult ki a szerződéses gyártás a világ különböző pontjain. Magyarországon akkor még egyedüliként képviseltük ezt az iparágat. Aztán megjelentek a külföldi gyártók, és más hazai vállalkozók is belevágtak ebbe a tevékenységbe. Elsősorban az olcsó munkaerő révén tudtunk nemzetközileg versenyezni, valamint azzal, hogy az előző szocialista rendszer adottságaiból következően volt hely, volt ember, és még bizonyos gyártási ismeret is rendelkezésre állt. De nem volt saját termék. A kezdeti években tipikusan olyan partnerek jöttek hozzánk, akik a saját termékük gyártásának minden csínját-bínját tudták, és a komplett folyamatot telepítették ide. Ebből nagyon sokat tanultunk, tudtunk fejlődni.

Aztán a piac is mást követelt: 2000-től már saját gépeinkkel, a saját gyártási ismeretünket alkalmazva növekedtünk. Ma a tipikus vevő inkább csak termékkoncepcióval rendelkezik, és teljes egészében nekünk kell kidolgozni a megvalósítást. A gyártáshoz szükséges munkaerő-szükséglet is módosult. 2000 előtt egy tipikus projekt több száz fő foglalkoztatottat igényelt, ma ez inkább tíz-húsz fő, de az árbevétele, hozzáadott értéke sokkal nagyobb.

Az interjú a Piac & Profit június 14-én megjelenő számában olvasható! Keresse az újságárusoknál!

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo