Sinkó Ottó: nem butul a magyar, csak fogy!

Legtöbbünk még a hetvenes-nyolcvanas évekből, a nappalijából ismeri a Videoton márkanevet. Ma a cég professzionális integrált szerződéses gyártó vállalat. A változásokról Sinkó Ottóval, a cég társigazgatójával és egyik tulajdonosával beszélgettünk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A több mint hetvenöt éves Videoton a legnagyobb magyar, magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoport, amely termék- és részegység-gyártási, tervezési szolgáltatásokat kínál ipari vállalatok számára, és az egyik legjelentősebb EMS-nek (Elektronikai Gyártási Szolgáltatónak) számít Európában, illetve a világban. De a munkaerőhiány ezt az ágazatot is sújtja.

Cégvezetőként vagy tulajdonosként tekint magára?

– Menedzser és tulajdonos is vagyok, és ez most már így is marad. A tulajdonos hosszabb távban, akár több generációban gondolkodik, ez a különbség.

Sinkó Ottó: menedzser és tulajdonos is vagyok - Kép: PP, Fotó: Bánkuti András

Mi változott az elmúlt huszonhét évben a szerződéses gyártók életében?

– Amikor megjelentünk a színen, azzal egy időben alakult ki a szerződéses gyártás a világ különböző pontjain. Magyarországon akkor még egyedüliként képviseltük ezt az iparágat. Aztán megjelentek a külföldi gyártók, és más hazai vállalkozók is belevágtak ebbe a tevékenységbe. Elsősorban az olcsó munkaerő révén tudtunk nemzetközileg versenyezni, valamint azzal, hogy az előző szocialista rendszer adottságaiból következően volt hely, volt ember, és még bizonyos gyártási ismeret is rendelkezésre állt. De nem volt saját termék. A kezdeti években tipikusan olyan partnerek jöttek hozzánk, akik a saját termékük gyártásának minden csínját-bínját tudták, és a komplett folyamatot telepítették ide. Ebből nagyon sokat tanultunk, tudtunk fejlődni.

Aztán a piac is mást követelt: 2000-től már saját gépeinkkel, a saját gyártási ismeretünket alkalmazva növekedtünk. Ma a tipikus vevő inkább csak termékkoncepcióval rendelkezik, és teljes egészében nekünk kell kidolgozni a megvalósítást. A gyártáshoz szükséges munkaerő-szükséglet is módosult. 2000 előtt egy tipikus projekt több száz fő foglalkoztatottat igényelt, ma ez inkább tíz-húsz fő, de az árbevétele, hozzáadott értéke sokkal nagyobb.

Az interjú a Piac & Profit június 14-én megjelenő számában olvasható! Keresse az újságárusoknál!

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo