A társaság üzemi eredménye 3,644 milliárd forintra nőtt a 2018-as 3,159 milliárd forintról. Az 1998-as hazai piacra lépése óta a 2019-es volt a legeredményesebb üzleti év a Praktiker számára, amely a nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő.
A Praktikernek 20 áruháza van Magyarországon, mintegy 130 ezer négyzetméternyi értékesítési területet működtet, 340 beszállítója között a magyarok aránya meghaladja a 80 százalékot. A társaság a 2019-es évet 1501 fős alkalmazotti létszámmal kezdte, az év végén közel 1600 dolgozója volt. A megváltozott munkaképességű munkavállalók létszáma az év eleji kilencről az év végére hatvanra nőtt.
Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a közlemény szerint kiemelte, hogy tavaly a legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták, és jelentősen nőtt egyebek között az építőelemek és a vasáru eladása is. Hozzátette, hogy a Praktiker webshopja is egyre népszerűbb, az online áruház 2019-ben a forgalom csaknem 10 százalékát adta.
Az ügyvezető kitért arra, hogy a járványhelyzet az idei forgalmat jelentősen befolyásolta, ezért üzleti terveiket módosítani kényszerültek, amit azonban nem számszerűsített. Ugyanakkor jelezte, hogy munkavállalót nem kellett elbocsátani, és a 2017-ben megkezdett áruházfelújítási programot is folytatni fogják Budapesten.