Nyitottan jobb, de még nem megy

A jövő munkavállalóinak, a diákoknak 83%-a a jövőben olyan helyen szeretne dolgozni, ahol nincs hátrányos megkülönböztetés a munkahelyeken. Ezzel szemben a magyarországi munkavállalók több mint fele észlelt már hátrányos megkülönböztetést - derült ki a Gemius kutatásából

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 15 éven felüli magyarországi internetező közönségre reprezentatív kutatás szerint a munkavállalók 52%-a számolt be arról, hogy találkozott már hátrányos megkülönböztetéssel a munkahelyén, közülük minden második ember saját maga is tapasztalt ilyet. Az 52%-os arány európai viszonylatban igen magasnak számít, egy nemzetközi kutatás (2.) szerint a nyugat-európai átlag 35% körül mozog.

A munkáltatók harmada nem nyitott

Miközben a jövő munkavállalóinak, a mai diákoknak túlnyomó többsége nyilatkozott úgy, hogy szívesebben dolgozna nyitott munkahelyen, a most dolgozók szerint a munkahelyek harmadára ez nem igaz. A diákok 83%-a válaszolt úgy, hogy olyan helyen szeretne dolgozni, ahol alapvető értéknek tekintik, hogy munkatársait és partnereit kizárólag tetteik és teljesítményük alapján ítélik meg, tekintet nélkül életkorra, nemre, nemi identitásra, szexuális orientációra, nemzeti, etnikai hovatartozásra vagy származásra, politikai, vallási vagy más meggyőződésre, fizikai és egyéb adottságokra.

A kollégáik által leginkább elutasított csoportok a romák és az LMBTQ emberek

Azt is vizsgálták, mennyire elfogadóak a munkahelyükön egymással az emberek. A saját kollégáik által leginkább elutasított csoportok egyértelműen a romák és a - nemzetközi kutatások szerint a társadalom 5-8%-át kitevő - LMBTQ (meleg, leszbikus, biszexuális, transznemű és queer) emberek. Ezt a két csoportot választanák a legkevésbé munkatársuknak, beosztottjuknak vagy felettesüknek az emberek. A munkavállalók több, mint kétharmada nem fogadna el LMBTQ embert felettesnek (69%). Romát még ennél is kevesebben mindössze a munkavállalók negyede (24%), fogadná el. A munkavállalók  több mint fele még a főnöke sem lenne LMBTQ (56%) vagy roma munkavállalónak (54%).

A munkáltatóknak megéri nyitottnak lenni

A kutatásból az is kiderült, hogy a cégeknek, szervezeteknek megéri nyitottnak lenni. Azok, akik úgy vélték, hogy munkáltatójuk alapértéküknek tekinti, hogy másokat csak tetteik és teljesítményük alapján ítél meg, tekintet nélkül minden másra, boldogabbak munkahelyükön, és elkötelezettebbek is iránta.

A kutatás az eddig közel 700 céget, szervezetet és közösséget számláló Nyitottak vagyunk kezdeményezés ajánlása alapján készült. A kezdeményezéshez a nyitottakvagyunk.hu honlapon lehet csatlakozni. Azokat várják, akik alapértéküknek tekintik, hogy másokat csak tetteik és teljesítményük alapján ítélnek meg, tekintet nélkül bármi másra.

 

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo