Nem ügyelnek a magyar cégek a hírnevükre

Ma Magyarországon a különböző vállalatok, szervezetek még mindig hajlamosak arra, hogy hírnevük menedzsmentjével csak akkor törődjenek, amikor már a reputáció helyreállítása a feladat.

Ügyeljünk a cégünk hírnevére - Kép: Pixabay

Pedig ez a szemlélet nemcsak versenyhátrányt, hanem komolyabb anyagi kárt is okozhat számukra – emelte ki dr. Szeles Péter, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) docense Hírnévmenedzsment című könyvének bemutatóján.

„A 2000-es évek elején, az internet széleskörű elterjedésével következett be a pénzügyi világban az a gondolkodásmódbeli változás, amely a vállalatvezetők figyelmét cégeik láthatatlan tőkéje felé fordította. Mára többségük számára világossá vált, hogy ez a láthatatlan tőke, a hírnév, nagyon komoly értéket adhat vállalkozásaik számára, így a márkanév értékesítése a hagyományos vállalati, pénzügyi értékek között is kiemelt helyen szerepel a vállalatok gazdaságpolitikájában.”  - hangsúlyozta Dr. Szűcs Tamás a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa a Hírnévmenedzsment című könyv bemutatóján.

Gyakorlati tippek kisvállalkozásoknak a márkájuk építéséhez és gondozásához!

Dr. Szeles Péter ugyanakkor hozzátette, sajnálatos módon még mindig számos olyan hazai cég van, mely csak abban az esetben fordít figyelmet hírnevének menedzselésére, mikor már a megtépázott hírnév helyreállítása a feladat.

„A világ egyre gyorsuló ütemben és szédítő dinamikával változik. A tudásalapú társadalomban és gazdaságban az új ismeretek válnak a legértékesebbekké, hiszen ezek segítségével válhatunk a konkurenseinknél, versenytársainknál sikeresebbé. A hírnév megértése és tudatos, szakszerű menedzselése egy cég életében pontosan ezt jelenti. A hírnév a jövő egyik legjelentősebb értékű és hatású formálója” – emelte ki a szakember.

Hogyan válasszunk logót?
Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!
 

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo