Nem ügyelnek a magyar cégek a hírnevükre

Ma Magyarországon a különböző vállalatok, szervezetek még mindig hajlamosak arra, hogy hírnevük menedzsmentjével csak akkor törődjenek, amikor már a reputáció helyreállítása a feladat.

Ügyeljünk a cégünk hírnevére - Kép: Pixabay

Pedig ez a szemlélet nemcsak versenyhátrányt, hanem komolyabb anyagi kárt is okozhat számukra – emelte ki dr. Szeles Péter, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) docense Hírnévmenedzsment című könyvének bemutatóján.

„A 2000-es évek elején, az internet széleskörű elterjedésével következett be a pénzügyi világban az a gondolkodásmódbeli változás, amely a vállalatvezetők figyelmét cégeik láthatatlan tőkéje felé fordította. Mára többségük számára világossá vált, hogy ez a láthatatlan tőke, a hírnév, nagyon komoly értéket adhat vállalkozásaik számára, így a márkanév értékesítése a hagyományos vállalati, pénzügyi értékek között is kiemelt helyen szerepel a vállalatok gazdaságpolitikájában.”  - hangsúlyozta Dr. Szűcs Tamás a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa a Hírnévmenedzsment című könyv bemutatóján.

Gyakorlati tippek kisvállalkozásoknak a márkájuk építéséhez és gondozásához!

Dr. Szeles Péter ugyanakkor hozzátette, sajnálatos módon még mindig számos olyan hazai cég van, mely csak abban az esetben fordít figyelmet hírnevének menedzselésére, mikor már a megtépázott hírnév helyreállítása a feladat.

„A világ egyre gyorsuló ütemben és szédítő dinamikával változik. A tudásalapú társadalomban és gazdaságban az új ismeretek válnak a legértékesebbekké, hiszen ezek segítségével válhatunk a konkurenseinknél, versenytársainknál sikeresebbé. A hírnév megértése és tudatos, szakszerű menedzselése egy cég életében pontosan ezt jelenti. A hírnév a jövő egyik legjelentősebb értékű és hatású formálója” – emelte ki a szakember.

Hogyan válasszunk logót?
Némely cégnek még a nevét sem kell ráírnia, mégis mindenki tudja, hogy a logó mire utal. És nem feltétlenül a méregdrágán csináltatott lesz a legsikeresebb, ahogy számos példa mutatja!
 

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo