A GVH észlelte, hogy a cég idén márciustól a „Legszélesebb választék!” és a „Legjobb akciók!” állításokat alkalmazta kereskedelmi kommunikációjában. A vállalkozás az állításokat egy pályázaton több hónappal korábban elnyert első helyezésére alapozta, ez azonban valószínűsíthetően nem elég a piacelsőség objektív, tényszerű igazolására. Az Aldi pályázati nyertességét olyan módon jelenítette meg, hogy az valószínűleg alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, olyan döntések meghozatalára késztethette őket, amelyeket egyébként nem hoztak volna meg.
Fotó: Depositphotos
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, ami indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Piacelsőségi állításokat csak abban az esetben szabad alkalmazni, ha a vállalkozás a hirdetés közzétételekor rendelkezik olyan objektív adatokkal, amelyek ezt egyértelműen alátámasztják.
A nemzeti versenyhatóság felidézte, hogy 2024 elején szintén piacelsőségi állítások alkalmazása miatt szabott ki 90 millió forint versenyfelügyeleti bírságot a Lidl-re.
A versenyhivatal továbbra is kiemelt figyelemmel követi a kiskereskedelmi piacot mind fogyasztóvédelmi, mind antitröszt szempontból, jelenleg eljárásokat folytat egyebek mellett teljes kiőrlésű termékek, kuponakciók és egy valószínűsíthető viszonteladói ármeghatározás miatt is.