A Digiméter kutatássorozat a kkv szektor digitális versenyképességét méri 50 kérdéssel, 6 területen (digitális jelenlét, digitális mindennapok, vállalkozásvezetés, értékesítés és marketing, digitális pénzügyek, informatikai biztonság). A telefonos adatfelvétel 2022. szeptember 19-én zárult, a 674 cégből álló, többszörösen rétegzett minta reprezentálja a hazai kis-és középvállalkozásokat, az 5-249 fős és a 10 millió-18 milliárd forint közötti árbevételű cégekre vonatkozóan.
Összességében elmondható, hogy az elmúlt év során a magyar kkv-k digitális fejlettségében nem történt szignifikáns előrelépés. Sem a főindex, sem az alindexek tekintetében nem volt szignifikáns változás 2022-ben, jóllehet voltak kisebb pozitív tendenciák.
A digitális jelenlét például sok területen javult: magasabb azon vállalkozások aránya, amelyek rendelkeznek honlappal és/vagy webáruházzal, ez az arány a tavalyi 73 százalékról 79 százalékra nőtt, illetve lényegesen kevesebben vannak, akik csak alkalmilag frissítik ezeket. 13 százalékról 16 százalékra nőtt a webáruházzal rendelkezők aránya és többen gyűjtik a vásárlói visszajelzéseket: 6 százalékról 10 százalékra emelkedett a chatszolgáltatást üzemeltető kkv-k aránya, és 18 százalékról 24 százalékra nőtt az oldal frissítését ügyfélszolgálatosként végzők aránya.
Ugyanakkor a Facebookon jelen lévő cégek között 43 százalékról 34 százalékra csökkent azon vállalkozások aránya, akik legalább hetente posztolnak (nem fizetett) tartalmat - ez gyakorlatilag megegyezik a 2020-as 35 százalékos adattal, és 30 százalékról 23 százalékra csökkent azon cégek aránya, amelyeknek van Google Cégem fiókja.