Nem csak a focisták gyúrnak a vb-re

A hamarosan kezdődő oroszországi labdarúgó VB-re nemcsak a válogatottak melegítenek, hanem azok a gazdasági társaságok is, amelyek valamilyen módon hasznot húzhatnak a rendezvényből. Érdemes egy gyors pillantást vetni ezekre a társaságokra, mert jó páran közülük a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek, sokak számára elérhető részvényekkel.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kezdjük a szponzorokkal és támogatókkal. Ezek a következők: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (orosz gyémántbányász csoport) és a Rostelecom (orosz telekom cég).

Ezek közül, véleményünk szerint, az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé. Az Adidas és a futball VB-k kapcsolata közismert, a sportszergyártó tartja jó pozícióit, és mint FMCG márka, gyorsan hat az eladásaira a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége. A piac nem képes ezt pontosan előre látni, így nagy a valószínűsége annak, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a VB hatására a jelenlegi árazásból.

A China Mengniu Dairy helyzete valamivel bonyolultabb. A társaság még decemberben aláírta a szponzori szerződést a FIFA-val, és a társaság lesz a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója, és ezt kiemelkedően erős hirdetési költségvetéssel támogatja meg. Hszi Csin Ping elnök futballszeretete közismert, sokat tesz azért, hogy Kína nagy futball-nemzet legyen, és ennek megfelelően Kínában óriási az érdeklődés a világbajnokság iránt, jóllehet Kína nem jutott ki a vb-re.

Ezek a leggazdagabb futballcsapatok
2018-ban is a Manchester United vezeti e legértékesebb futballcsapatok listáját, megelőzve az FC Barcelonát és a Real Madridot. Európa 32 vezető klubjának összesített becsült cégértéke eléri a 32,5 milliárd eurót – derül ki a KPMG „Labdarúgó klubok értékelése: az európai elit 2018” című jelentéséből.
A világbajnokság a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu (és partneri hálózata), valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent lehetnek a nyertesei a foci vb pozitív hatásának.

Természetesen a sportfogadási társaságok is „részt vesznek” a világbajnokságon, és reménykednek (joggal) a bevételeik felfutásában. Néhány nagy sportfogadási cég, amelyek részvényei nyilvánosan forognak: GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group és Betsson.

Érdekes, hogy a sörgyártók eladásain alig dobnak valamit a labdarúgó vébék. Most sem számítunk arra, hogy megtörik ez a hagyomány, de ahogy a fentiekből látszik, így is talál alkalmat az a kereskedő, aki a futball világbajnokság fejleményei alapján keresi a lehetőségeket.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo