Nem csak a focisták gyúrnak a vb-re

A hamarosan kezdődő oroszországi labdarúgó VB-re nemcsak a válogatottak melegítenek, hanem azok a gazdasági társaságok is, amelyek valamilyen módon hasznot húzhatnak a rendezvényből. Érdemes egy gyors pillantást vetni ezekre a társaságokra, mert jó páran közülük a világ nagy tőzsdéin jegyzett cégek, sokak számára elérhető részvényekkel.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kezdjük a szponzorokkal és támogatókkal. Ezek a következők: Adidas, Coca-Cola, Gazprom, Hyundai Motor, Visa, Anheuser-Busch InBev, Hisense Kelon, McDonald’s, China Mengniu Dairy, Alrosa (orosz gyémántbányász csoport) és a Rostelecom (orosz telekom cég).

Ezek közül, véleményünk szerint, az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé. Az Adidas és a futball VB-k kapcsolata közismert, a sportszergyártó tartja jó pozícióit, és mint FMCG márka, gyorsan hat az eladásaira a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége. A piac nem képes ezt pontosan előre látni, így nagy a valószínűsége annak, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a VB hatására a jelenlegi árazásból.

A China Mengniu Dairy helyzete valamivel bonyolultabb. A társaság még decemberben aláírta a szponzori szerződést a FIFA-val, és a társaság lesz a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója, és ezt kiemelkedően erős hirdetési költségvetéssel támogatja meg. Hszi Csin Ping elnök futballszeretete közismert, sokat tesz azért, hogy Kína nagy futball-nemzet legyen, és ennek megfelelően Kínában óriási az érdeklődés a világbajnokság iránt, jóllehet Kína nem jutott ki a vb-re.

Ezek a leggazdagabb futballcsapatok
2018-ban is a Manchester United vezeti e legértékesebb futballcsapatok listáját, megelőzve az FC Barcelonát és a Real Madridot. Európa 32 vezető klubjának összesített becsült cégértéke eléri a 32,5 milliárd eurót – derül ki a KPMG „Labdarúgó klubok értékelése: az európai elit 2018” című jelentéséből.
A világbajnokság a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu (és partneri hálózata), valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent lehetnek a nyertesei a foci vb pozitív hatásának.

Természetesen a sportfogadási társaságok is „részt vesznek” a világbajnokságon, és reménykednek (joggal) a bevételeik felfutásában. Néhány nagy sportfogadási cég, amelyek részvényei nyilvánosan forognak: GVC Holdings, William Hill, Playtech, Kindred Group és Betsson.

Érdekes, hogy a sörgyártók eladásain alig dobnak valamit a labdarúgó vébék. Most sem számítunk arra, hogy megtörik ez a hagyomány, de ahogy a fentiekből látszik, így is talál alkalmat az a kereskedő, aki a futball világbajnokság fejleményei alapján keresi a lehetőségeket.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo